-
Data: 2020-02-09 15:30:10
Temat: Re: Szybkość na przejściach
Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2020-02-09 14:01, Tomasz Pyra wrote:
> Jest sobie raport na temat zachowań na przejściach:
> https://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/506
_badanie-zachowan-pieszych-i-relacji-pieszy-kierowca
-wrzesien-grudzien-2018-r.pdf
>
>
> Ogólnie całość dość ciekawa.
> Jest tam wykres z dystrybuantą prędkości 10 m przed przejściem:
> https://static2.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2582/3000x
0/2582191.jpg
>
> No i z niego wygląda że nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać "na oko".
> 60% jedzie z prędkością dopuszczalną lub mniejszą.
> 80% przekracza o mniej niż 10 km/h.
> 10% jedzie szybciej niż 70 km/h.
> ...
Jak to nie?
"PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
Przeprowadzone badania zachowań pieszych oraz relacji pieszy-kierowca
wykazały, że pojazdy w rejonie przejść dla pieszych (na odcinku 100 m)
poruszają się z dużymi prędkościami i często przekraczającą prędkość
dozwoloną w danym obszarze. Stanowi to bardzo duże zagrożenie dla
pieszych chcących przejść przez jezdnię. Pomiary terenowe prędkości
pojazdów wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h,
czyli w obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach,
ok. 85% zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90%
zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości. Niewątpliwie
więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych wpływ miałoby zwiększenie
nadzoru w rejonie przejść dla pieszych (stałe i wyrywkowe kontrole
prędkości). W celu obserwacji zmiany zachowań kierowców i pieszych oraz
oceny podejmowanych działań zaradczych należy prowadzić systematyczny
monitoring prędkości w rejonie przejść. ...
"
Zgadzamy się?
"...Nie stwierdzono konfliktowych sytuacji pomiędzy pieszymi i
kierowcami, ani agresywnych zachowań. Obserwacje i badania terenowe
wykazały, że na niektórych typach przejść, kierowcy zachowują się bardzo
poprawnie i ustępują pierwszeństwa poprzez zatrzymanie się przed prawie
każdym pieszym pojawiającym się przed przejściem (95 ustąpień na 100
pieszych na przejściu). ...
"
Zgadzamy się? Kto ma to pierwszeństwo? Jakie zachowanie jest poprawne?
"...W badaniach ankietowych 78% pieszych i 72% kierowców zgodziło się ze
stwierdzeniem, że powinno się położyć większy nacisk na egzekwowanie
przepisu: ,,Kierujący pojazdem zbliżający się do przejścia dla pieszych
jest obowiązany zmniejszyć prędkość, tak aby nie narazić na
niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
wchodzących". Ponadto 64% pieszych z dużych miast i 81% pieszych z
małych miejscowości stwierdziło, że największym problemem ich
bezpieczeństwa jest fakt, że kierowcy nie zatrzymują się, aby pieszy
mógł bezpiecznie przejść przez jezdnię ..."
Zgadzamy się? Mamy problem z tym, że nie przepuszczamy pieszych?
"Wykorzystując powyższe wnioski z przeprowadzonych badań rekomenduje się:
- zintensyfikowanie działań mających na celu radykalne zmniejszenie
rzeczywistych prędkości pojazdów w pobliżu przejść dla pieszych
szczególnie w obszarach zabudowanych w małych miejscowościach, poprzez
rozszerzenie nadzoru ..."
A przepraszam, jaki nadzór?
"...i powszechne stosowanie infrastrukturalnych środków uspokojenia
ruchu. W celu oceny skuteczności podejmowanych działań zaradczych i
obserwacji zmiany zachowań kierowców..."
Jakich to zmian oczekujemy?
" i pieszych należy prowadzić systematyczny monitoring prędkości w
rejonie przejść;"
By?
"- zaplanowanie i sukcesywne wdrażanie działań mających na celu
stworzenia pieszym warunków do bezpiecznego przekraczania jezdni w
wyznaczonych miejscach (przejściach dla pieszych). Należy
zintensyfikować działania edukacyjne mające na celu zmianę zachowań
kierowców poprzez zapoznanie ich z wpływem prędkości na bezpieczeństwo
pieszych oraz przedstawienie trudnej sytuacji pieszych, szczególnie osób
starszych i najmłodszych uczestników ruchu. Działania te powinny być
wzmocnione poprzez skuteczny nadzór w rejonie przejść dla pieszych; "
Ponownie, jaki nadzór?
No i kluczowe, jak jest tak dobrze to skąd takie wnioski?
Następne wpisy z tego wątku
- 09.02.20 15:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 15:32 Shrek
- 09.02.20 15:42 kk
- 09.02.20 17:05 Jacek
- 09.02.20 17:19 Shrek
- 09.02.20 17:28 Mateusz Viste
- 09.02.20 18:31 Zenek Kapelinder
- 09.02.20 18:58 kk
- 09.02.20 19:20 Jacek
- 09.02.20 19:33 Jacek
- 09.02.20 19:40 Shrek
- 09.02.20 19:41 Shrek
- 09.02.20 19:43 Jacek Maciejewski
- 09.02.20 20:03 Marcin N
- 09.02.20 20:25 5020
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=