  • Date: Sun, 04 Jan 2009 18:41:40 +0100
    From: "Zbig T." <z...@z...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [TECH] Burczenie Sigma APO DG 70-300

    Alfer pisze:
    > Witam grupę. Po 2 miesiącach lajtowego używania obiektywu Sigma APO DG Macro
    > 70-300 (na Sony Alpha 300) dzisiaj znienacka obiektyw zaczął się wydzierać
    > (film oglądamy z włączonym dźwiękiem):
    > http://pl.youtube.com/watch?v=7kDFOlpfmqA
    >
    > Ten dźwięk pojawia się przy włączeniu i wyłączeniu aparatu, ale także
    > podczas pracy, przy ostrzeniu, mam też wrażenie że zdarza się lekkie
    > zacinanie pierścienia ogniskowej, momentami nie chce wyostrzać. Dźwiękowi
    > towarzyszy silna wibracja. Przy założeniu innego obiektywu wszystko jest OK.
    > To tyle, co techniczny laik mógł powiedzieć o usterce.

    Z brzmienia i opisu wygląda to jak problem z przekładnią AFa. Alpha,
    podczas włączania i wyłączania, kręci ostrością do fizycznego oporu po
    stronie nieskończoności. Wygląda na to, że któreś z kółek zębatych w
    Sigmie poddaje się momentowi obrotowemu silnika i przeskakuje. Tak czy
    inaczej, bez serwisu raczej się nie obędzie.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)