  • Data: 2019-08-29 13:21:05
    Temat: Re: TO-220 bez radiatora, ale w obudowie
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Hm, ale energia to jest w dielektryku zgromadzona, i jest liniowa - tzn
    > po osiagnieciu granicznego natezenia pola elektrycznego, liniowo zalezy
    > od objetosci :-)

    No tak, ale to dotyczy każdego kondensatora. A z punktu widzenia
    praktycznego kondensatory foliowe kilkadziesiąt uF/1kV są i mają
    porównywalne rozmiary z elektrolitami na 400V. To wolę wziąć foliowe.

    > Ale masz takie urzadzenia, ze 1000V akceptuja ?
    > Czy do przetwornicy idzie ... i 1200V to znacznie gorzej niz 300 ?

    Akurat u mnie to to jest V_BUS, tj. tyle wychodzi z PFC i idzie
    do przetwornicy z 600-900V na cokolwiek potrzebnego. Przy takich
    napięciach nawet w półmostku płyną dostatecznie małe prądy, by
    się nie przejmować wadami tej topologii -- półmostek na 900V ma
    lżej niż pełen mostek na 400V, a sterowanie jest znacznie prostsze.

    Pozdrawiam, Piotr