  • Data: 2018-05-18 00:42:28
    Temat: Re: TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Debowski" DLOKC.74185$i...@f...ams1

    > Ano. Alee te zakresy nie oznaczaja, że niewielkie ich przekroczenie na
    > pewien czas zaraz zaowocuje padem.

    Zależy od tego, czym jest ten 'pewien czas' -- zero też jest jakimś czasem. ;)

    > Poza tym to bardziej chodzi o typowy zakres pracy urządzenia.

    Zapewne tak. I zapewne im dłużej i cieplej (czy zimniej, gdy
    zbliżymy się do najniższych temperatur) -- tym gorzej dla dysku.
    Podobnie z szybkością zmiany temperatury -- im większa taka szybkość,
    tym gorzej...

    SMART nie mówi (chyba nie mówi) jak długo dysk pracował w jakiej temperaturze.

    Maksymalna dla jakiegoś (A) dysku mogła być wysoka, ale krótko, zaś inny dysk
    (B) mógł długo pracować w temperaturze średniej wyższej niż średnia dysku A,
    ale maksymalnie niższej...

    Wyniki z serwerowni na pewno są miarodajniesze niż moje gdybanie, więc
    warto je poznać, ale i takie wyniki mogą być obarczone fatalnym błędem...

    > Jak ktos w watku obok juz wskazał, chłodniej
    > niekoniecznie znaczy lepsza żywotność.

    Smarowidła są gęstsze?... ;)
    Trudno mi wypowiedzieć się w tej kwestii...

    > Ja zaś własnie odkryłem 2 błędy na 4TB WDku w 16TB woluminie. Mam
    > nadzieje, że to "miękkie" błędy bo jak nie to się znowu wk. Na Toshibe
    > oczywiście.

    Każdy dysk ma błędy -- więcej czy mniej, ale ma każdy!

    To był sierpień 2001 roku.
    Straciłem wtedy 2 m@ile -- stąd łatwo mi znaleźć konkretne daty.
    M@il tych nie odzyskałem, bo uznałem, że łatwiej nadawcom wysłać
    raz jeszcze niż mnie -- odzyskać je z padniętego dysku. Niestety ;)
    nadawcy nie przysłali mi kopii, o które wtedy poprosiłem.

    Na dysku mam kilka GB m@il -- trzymam je od lat... :)
    Teraz widzę, że chyba część ;) z nich mi gdzieś ;) zniknęła.
    Albo wrzucone są do innego ,,katalogu'' w OE, albo zniknęły
    jakimś innym cudem... ;) Mam masę kopii -- w razie czego. ;)

    > IBM Deskstar 75GXP znany też jako Death Star
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Deskstar

    IMO to mógł być DTLA o pojemności ~45 GB.
    Wg tej strony odklejała się okładzina ;) -- dobrze poczytać czasami...

    > Od cholery. Co (nie)ciekawe duzo lepszy procesor wcale nie az tak
    > pomaga. Robienie par2 2TB danych zajmuje mi na 8-rdzeniowym AMD FX
    > dobrze ponad dobę. Na ledwo dychającym niskopradowym celeronie niewiele
    > wiecej. Zgaduje, że operacje dyskowe są wąskim gardłem.

    Zapewne tak, ale!!! ;)

    Ale w ogóle CPU są coraz szybsze i maja coraz więcej rdzeni -- RAM
    natomiast nie przyspiesza mimo kolejnych wcieleń DDRx... Coraz większe
    pojemności RAMek, coraz wyższe taktowanie i... coraz więcej pustych
    cykli... Ludzie inwestują w i5, i7, i9 itd... Ale co komu po tych
    i9 z masą rdzeni i szybkimi zegarkami, skoro RAMki nie wyrabiają się?!

    Po co te zawrotne ;) szybkości CPU -- skoro RAMki są zbyt wolne?!
    CPU mają rejestry i kesze? -- OK, ale kto tego nadużywa w codzienności?

    Zawrotne szybkości -- 10 lat temu nieco przestarzały laptop miał
    2 rdzenie na 2 GHz, teraz mam laptop z 2 rdzeniami na 2.4 GHz do
    (chyba) 3.1 GHz w porywach...

    > Zalezy od ilości danych. Moje chmura to malina u teścia.

    Kopiujesz netem czy ręcznie?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,