    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Telefon przewodowy - problem
    Date: Sat, 4 Feb 2017 11:53:14 +0100

    Użytkownik "JA" <J...@J...pl> napisał w wiadomości
    news:589599fe$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam problem z moim telefonem przewodowym
    > (swiatlowód, telefonia internetowa, telefon
    > podłączony tradycyjnym kablem do routera).
    > Po podniesieniu słuchawki, przed wykręceniem
    > numeru oraz podczas rozmowy, cały czas słyszę
    > jakby mruczenie; slyszy to także mój rozmówca.

    Przydźwięk sieciowy, najprawdopodobniej od niedostatecznego filtrowania
    napięcia zasilacza, lub niepoblokowanych, a narażonych na jakąś energię
    w.cz. diod w prostowniku zasilacza.

    > Ponadto podczas rozmowy pojawia sie jakby
    > pogłos także słyszalny przez obie strony.

    To problem wynikły z jednotorowości łącza, które ma w sobie łańcuch urządzeń
    elektronicznych, niezrównoważenie linni z aparatem może się tak objawiać,
    można próbować likwidować, dobierając elementy układu antylokalnego -
    zrównoważenie musi się zgadzać w fukncji częstotliwości i w fazie... układ
    antylokalny jest ramieniem mostka, który musisz dobrać tak, by jego
    parametry odpowiadały parametrom linii, wtedy wektory napięć zniosą się i
    efekt lokalny zniknie (co jest mało realne, ale można ten efekt obniżyć)

    > Mój aparat telefoniczny jest stary, poza tym
    > juz parę razy spadł, więc zanim zgloszę to
    > do Orange, chcialbym zapytać czy przyczyną
    > opisanych wyżej objawów może być tylko
    > aparat?

    Nie przypuszczam. Starsze aparaty jednak były pod nieco innym kątem
    konstruowane - nie było powszechne, że za port abonencki centrali
    telefonicznej robi ci moduł w routerze/modemie.

    > Jeśli tak, to jaki aparat warto kupić? Zależałoby
    > mi żeby miał wyświetlacz z informacja ktodzwoni
    > i rejestrator połączeń. Ktoś może polecić coś
    > sprawdzonego za rozsądną cenę?

    Zerknij http://allegro.pl/urzadzenia-stacjonarne-240 kategorie przewodowe i
    bezprzewodowe. Ze swej strony, dla wygody, weź bezprzewodowy, można tanio
    trafić, nawet na więcej słuchawek. Bazę podpinasz do modemu, oczywiście, ma
    ona zasilanie, a aparaty (mój ma do 6, używam czterech) możesz porozstawiać
    w pokoju, każdy ze swoją ładowarką. Można też komunikować się wewnętrznie,
    między aparatami. Nowy Binatone na 3 słuchawki jest za niecałą stówę, nie
    licząc transportu. Można później dokupić słuchawki i sparować je z bazą -
    używany jest standart DECT (Uważaj, aby wersja się zgadzała!).

    > I pytanie generalne - czy połączenie światłowodowe
    > stwarza jakieś wymaganie odnośnie aparatu?

    Nic mi o tym nie wiadomo. Albo mogła pęknąć ścieżka na płytce w aparacie,
    która trzyma jakiś element układu antylokalnego (zwykle to dwa oporniki i
    kondensator) i ten się rozrównoważył, wtedy wystarczy zalutować pęknięcie
    lub wymienić element jeśli uszkodzony (na inny o takich samych parametrach),
    albo jego parametry nie odpowiadają tym, które oferuje modem od Oranżady.

    > Bardzo proszę o odpowiedź.

    Zajrzyj na podaną stronę Allegro i wybierz coś sobie. Możesz też oczywiście
    rozejrzeć się po sklepach telekomunikacyjnych i wybrać sobie, gdzie kupisz.
    A stronę Allegro potraktować orientacyjnie.

    BTW. Gdyyybyś się zdecydował na urządzenie Philips CD245, to jest z
    sekretarką, na 6 słuchawek, to uważaj, urządzenie to ma błąd fabryczny,
    który skutkuje zapodaniem na logikę zbyt wysokiego napięcia zasilania,
    wskutek czego, logika lubi zaliczyć padakę, stając się jedynie ładowarką. W
    to miejsce lepiej kupić, jak już ta marka, CD240, pozbawiony sekretarki
    automatycznej, ale za to trwały na lata, nie padaczy jak CD245. Można za to
    użyć aparatów z zestawu CD245, z bazą CD240, chodzi bez zastrzeżeń. Pilnuj,
    aby słuchawki nie spadały, gdyż wyświetlacz jest na to wrażliwy.
    Sporadycznie może wystąpić nagłe zwiększenie głośności w aparacie
    (uniemożliwiającej korzystanie - sprzęga się), wystarczy go wtedy wyłączyć i
    włączyć. To tyle o korzystaniu - mam kilka lat i na razie jest dobrze.
    Używam z telefonem od UPC.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.