  • Data: 2014-12-18 22:40:07
    Temat: Re: Telewizory kineskopowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 20:38:54 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    .jpg
    ginal.jpg

    > Przecież dobrze wiem jak to wygląda, również od środka. Nawet uważam,
    > że to coś tam jest. I nie twierdzę, że to coś złego, że ktoś cyknął
    > zdjęcie komórką, a potem nałożył filtr z ziarnem. Oczywiście jeśli

    to raczej profesjonalna lustrzanka bylo zrobione :-)

    > nie zrobił tego przez kliknięcie na przycisk "Old fashion photo #6"
    > w jakims Instagramie.

    A czemu nie ?

    > Chociaż z tą oczywistością, to jak sie chwilę
    > zastanowiłem, to też nic pewnego -- umiem sobie wyobrazić sytuację,
    > że i to by było Działaniem Artystycznym.

    squalifies-winner/

    > Natomiast na temat tego jury, i w ogóle organizatorów konkursu,
    > zdanie mam złe. Czy oni naprawdę sobie wyobrażali, że ktoś włóczy
    > się po świecie z camera obscura załaddowaną jakimś szczególnie
    > ziarnistym materiałem fotograficznym?!

    Nie nie - jury akceptuje ze ktos usunal kolor, dodal ziarno i
    lunetkowa winiete.

    Jury nie moze natomiast przebaczyc, ze ktos usunal kawalek buta, ktory
    sie w kadr zaplatal i psul motyw reki.
    I IMO slusznie - to jest Press Photo, premiujemy reporterow, ktorzy
    dobrze trafili i ciekawe zdjecie zrobili. A jak ktos nie trafil, to
    zapraszamy za rok.
    Dalej idac i uogolniajac - to trzeba gdzies postawic granice czy
    konkurs jest dla fotografow, czy malarzy komputerowych.

    Zreszta nie tylko szare ziarno wygrywa
    http://www.worldpressphoto.org/content/swedish-photo
    grapher-paul-hansen-wins-premier-photo-contest-award
    http://www.worldpressphoto.org/photo/2011thomas-ppes
    chakna-1?gallery=890

    > Robiłem kiedyś zdjęcia aparatem Sony Mavica z matrycą 1600x1200,
    > czyli właśnie 2Mpx. Aparat ogromny, matryca też w nim spora być
    > musiała. Zresztą nagrywał na płytki CD, bo wtedy jeszcze flasha
    > nie było, tak dużego przynajmniej. Chyba nie spotkałem już później
    > apratu, z którego jkości zdjęć bym był *subiektywnie* tak bardzo
    > zadowolony. Popatrzyłem teraz na te fotki (przeszło 10 lat mają)
    > -- i potwierdzam, dalej robią na mnie pozytywne wrażenie.

    Ja natomiast nie lubie, jak fotografuje osoby, zagladam potem w
    twarze, a tam ziarno lub pikseloza :-)

    > Ja wiem, że ze mną coś nie tak. Zawsze byłem w mniejszości. Telewizja
    > analogowa nigdy nie satysfakcjonowała mnie swoją jakością techniczną.
    > Czekałem na to, aż się poprawi. Nie doczekałem się -- wcześniej

    Jakosc byla dobra ... na analogowym satelicie.
    Dobra jest tez na reklamach :-)

    > zjechała z jakościa merytoryczną poniżej wszelkiej krytyki. Za to ta
    > techniczna już jest dla mnie OK.

    Ja nie wiem, bo ja jeszcze na kineskopie ogladam, ale czasem u
    znajomych czy w hotelu - ta cyfrowa jakosc wydaje mi sie kiepska.

    Ale jak patrze na merytoryczna, to mi sie odechciewa nowego telewizora
    kupowac, mimo ze po bardzo przystepnych cenach.

    > Monitor, na którym oglądam fotki
    > też jest OK -- choć też ma circa 2Mpx.

    No ale tu czasem wlaczam w tryb 1:1, jak chce szczegoly zobaczyc.

    J.