eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTeoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie? › Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
  • Data: 2017-08-27 07:18:06
    Temat: Re: Teoretyczna zagwostka o schnięciu papieru. Czy prędkość wiatru ma znaczenie?
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-11 08:48, d...@g...com pisze:

    > Na mój chłopski rozum właśnie, prędkość nie może mieć znaczenia skoro droga jest
    stała. Jeżeli już ma mieć wpływ to tylko pozytywny w sensie, że zmniejsza parowanie.
    > Sprawa wygląda tak, że dzieje się na odwrót tzn. przyspieszanie zwiększa
    odparowanie. Wszyscy twierdzą, że to przez ten pozorny wiatr -"to tak jak byś suszył
    papier suszarką", "wystaw sobie papier przez okno samochodu podczas jazdy to
    zobaczysz". Moim zdaniem ten "wiatr" nie ma znaczenia.

    Jest jeszcze jeden drobiazg. Energia kinetyczna cząsteczki powietrza
    dodaje się do energii cząsteczki wody i umożliwia "skok" do fazy
    gazowej. To nie to samo co zganianie pary nasyconej znad powierzchni.
    Nie jest tego duzo, bo prędkosci termiczne w gazie to ~10m/s (chyba),
    prędkość wiatru taśmociągowego to 1m/s (chyba), ale brakująca
    do wyjscia energia moze byc stad pobierana tym efektywniej,
    czy bombardowanie wiatrem większe (znaczy mocniej jest dmuchane).
    --
    A S