    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Teraz Nauta
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 17 Feb 2019 11:54:26 +0100

    Dnia Sat, 16 Feb 2019 21:56:56 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > PGZ rozpieprzyła Nautę w Gdyni. Już stoi kolejka krewnych i znajomych królika
    chętnych do przytulenia majątku spółki.
    > Dżejef, kombinuj teraz jak to przedstawić jako kolejny świetlisty sukces tej
    złodziejskiej władzy.

    "To wina Tuska" :-P

    Ale Ty tu nie o jakims malym projekcie badawczym, tylko o stoczni.
    Stocznie w Polsce maja klopoty od lat.

    Co tam "dobra zmiana" w stoczni wyprawiala, to nie wiem,
    poprzednikom ponoc tez niezbyt sie wiodlo

    http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,229
    99901,panstwowa-stocznia-w-ruinie-odwolano-prezesa-z
    arzadu-dobrej.html

    "Zarzucano wówczas byłemu kierownictwu błędne decyzje m.in. odnośnie
    budowy statku badawczego ,,Oceanograf", na którym stocznia miała
    stracić 16,5 mln zł. Statek Uniwersytetowi Gdańskiemu został
    przekazany dopiero w październiku ub. roku. Rok 2016 Nauta zakończyła
    ze stratą sięgającą 13,4 mln zł netto (przy sprzedaży sięgającej 441
    mln zł).

    W 2017 rok Nauta wkroczyła z kredytem długoterminowym opiewającym na
    75 mln zł i, pomimo wymiany zarządu, nie udało się odnotować większych
    sukcesów. Najpierw stocznia przegrała przetarg na budowę holowników
    dla Marynarki Wojennej. Pomimo odwołań Nauty od wyników konkursu,
    intratna umowa opiewająca na 220 mln zł ostatecznie podpisana została
    ze Stocznią Remontową Shipbuilding z Gdańska.

    W kwietniu w stoczni doszło do wypadku - do wody wraz z dokiem wpadł
    remontowany dla norweskiego armatora chemikalowiec ,,Hordafor V".
    Doszło do częściowego zatopienia jednostki. Stocznia powołała
    wewnętrzną komisję, ale winnego wypadku nie wskazała, podając, że
    przyczyną był splot różnych zdarzeń m.in. ,,złe zbalansowanie statku".
    Winnych szuka natomiast prokuratura, która cały czas prowadzi w tej
    sprawie śledztwo.

    Utrata platformy Lotosu

    W październiku Nauta odniosła najbardziej spektakularną porażkę.
    Straciła bowiem intratny kontrakt na przebudowę platformy wydobywczej
    Petrobaltic należącej do Grupy Lotos. Jak informowaliśmy, platforma w
    atmosferze skandalu została odholowana z Nauty, prosto do
    konkurencyjnej Remontowej Shipbuilding w Gdańsku. Kiedy trwało
    holowanie platformy, wciąż trwały negocjacje związane z rozliczeniem
    kontraktu. Atmosfera była nerwowa do tego stopnia, że krótko przed
    wypłynięciem platformy, stoczniowcy Nauty rozłożyli wokół basenu rękaw
    przeciwzalewowy, uniemożliwiając tym samym przeprowadzenie
    jakichkolwiek manewrów. Lotos zarzucał Naucie nieprofesjonalne
    wykonywanie prac, aż wreszcie całkowicie zakazał wykonywania
    jakichkolwiek robót. W odpowiedzi na to, Nauta cofnęła przepustki
    pracownikom Lotosu na teren stoczni. "

    Ja tam nie wiem, ale prezes raczej nie nadzoruje prac w doku.
    Mogl natomiast zwolnic starego kierownika i posadzic nowego, ze
    slusznej partii.

    Co do przetargow ... nowy prezes dawal za duze ceny, czy za bardzo
    liczyl, ze minister przydzieli.
    Ale jesli wygrala stocznia gdanska, to i tak zostalo w rodzinie, tzn w
    Polsce.
    No chyba, ze to juz nie jest "polska spolka".

    Glupia sprawa - ani akcjonariatu nie chca podac, ani zarzadu
    http://www.remontowaholding.pl/

    Czysta prywata ?
    http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/56,35612,16
    819234,pozycja-2-piotr-soyka-prezes-remontowa-holdin
    g-ponad-20-mln,,9.html

    Zreszta google donosi, ze zmiany prezesow w holdingu sa czeste.

    A tak z podobnej beczki - kiedys ogladalem reportaz z budowy tego
    wycieczkowca
    https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Oriana_(1995)

    I padlo tam "w Anglii nie ma juz stoczni zdolnej zbudowac taki
    statek". Skutki upanstwowienia ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/British_Shipbuilders

    Czy upanstwowiono, bo wczesniej juz sobie nie radzili ?

    J.