  • 1. Data: 2023-09-05 18:07:47
    Temat: Re: Termin wymiany prawa jazdy ?
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 15:17, Ewa pisze:
    > Witam
    >
    > Wg przymusowej wymiany prawa jazdy, podlegają jej wszystkie
    > prawa jazdy wydane przed 19 stycznia 2013 r.? Tak czy nie?
    > Proszę o odpowiedź i podstawę prawną tego przepisu.
    >
    > Natomiast w terminarzu wymiany podane są terminy praw jazdy
    > wydanych do 31 grudnia 1998 r.
    > Co z prawami jazdy wydanymi pomiędzy 1 stycznia 1999 r,
    > a 19 stycznia 2013r? Proszę o podanie źródła informacji,
    > a najlepiej podstawy prawnej.
    Terminy, które podałam, są właśnie z Internetu.
    Ewa

  • 2. Data: 2023-09-06 18:30:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 05.09.2023 o 18:07, Ewa pisze:

    > Terminy, które podałam, są właśnie z Internetu.
    > Ewa

    Ton tego pytania/żądania wskazuje raczej, że adresatem jest minister
    odpowiedzialny za wydawanie praw jazdy.
    Nie pomyliła Pani czasem grupy z książką podawczą ministra?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2023-09-06 19:04:57
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 06.09.2023 o 18:30, Pete pisze:

    > Ton tego pytania/żądania wskazuje raczej, że adresatem jest minister
    > odpowiedzialny za wydawanie praw jazdy.
    > Nie pomyliła Pani czasem grupy z książką podawczą ministra?

    Nie rozumiem co jest złego w moim tonie. Po prostu zdziwiła mnie luka
    w podanych w internecie terminach i o to _grzecznie_ pytam, nic więcej.
    W poprzedniej odpowiedzi zostałam odesłana do Google, które właśnie
    spowodowały moją niepewność.
    To raczej ja mogłabym się dziwić i nie tylko, że na tej grupie nikogo
    ten temat nie interesuje lub nie chce się nikomu odpowiedzieć,
    a przypuszczam, że dotyczy on większości Grupowiczów.
    Ale jeśli na TEJ grupie jest to konieczne, to UNIŻENIE proszę o podanie
    obowiązujących terminów. O podstawę prawną pytałam dlatego, że właśnie
    informacje, które znalazłam są tak niepewne. Jeśli to kogoś uraziło
    to UNIŻENIE przepraszam.
    Aż dziwne, że musiałam to napisać. I to na jednej z grup, na których
    wulgaryzmy pojawiają się bardzo często i jakoś nikogo to nie razi.

    Ewa

  • 4. Data: 2023-09-06 23:20:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.09.2023 o 19:04, Ewa pisze:

    > Nie rozumiem co jest złego w moim tonie.

    Czy złego to nie wiem, ale tak sformułowane pytanie:
    "Wg przymusowej wymiany prawa jazdy, podlegają jej wszystkie
    prawa jazdy wydane przed 19 stycznia 2013 r.? Tak czy nie?
    Proszę o odpowiedź i podstawę prawną tego przepisu."
    Wskazuje, że jego adresatem jest faktycznie minister a nie ktoś na
    grupie dyskusyjnej.
    Oczekujesz, że teraz to my będziemy się przedzierać przez te gówniane
    ustawy oraz rozporządzenia?

    > Po prostu zdziwiła mnie luka
    > w podanych w internecie terminach i o to _grzecznie_ pytam, nic więcej.

    Mnie już dawano przestały dziwić luki w naszym prawie. Przywyknij do tego.

    > W poprzedniej odpowiedzi zostałam odesłana do Google, które właśnie
    > spowodowały moją niepewność.

    Dlatego jak goolarka nie pomaga, to pytaj ministra; mail, epuap, gołąb
    pocztowy.

    > To raczej ja mogłabym się dziwić i nie tylko, że na tej grupie nikogo
    > ten temat nie interesuje lub nie chce się nikomu odpowiedzieć,
    > a przypuszczam, że dotyczy on większości Grupowiczów.

    Zadajesz złe pytania, jakbyś zadała pytanie czy pożar spalinówki jest
    tak samo koszerny jak elektryka, to byś dostała multum odpowiedzi.

    Nie wiem jak inni, ale mnie lekko zwisa, ta wymian praw jazdy, raz że
    nic formalnie nie wiem, a jak sama piszesz jest w tej materii burdel
    informacyjny. Dwa, to od kiedy są elektroniczne prawa jazdy, które są
    też elektronicznie zabierane i oddawane, to nie bardzo widzę sen jakiejś
    wymiany. "Papierowym" prawkiem posługuję się jedynie przy wyjazdach
    zagranicznych, a po Polsce go w ogóle nie wożę, bo i po co?
    Jak się ktoś o to przypierdzieli, to wtedy będę się martwił.
    Uprawnień nie zabiorą, a za brak prawa jazdy było kiedyś 50zł i chyba
    nawet brak punktów karnych, teraz to nawet nie wiem jak to wygląda. Rilaks!

    No qrwa nie przesadzaj.

  • 5. Data: 2023-09-07 09:07:47
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 06.09.2023 o 23:20, nadir pisze:

    > Oczekujesz, że teraz to my będziemy się przedzierać przez te gówniane
    > ustawy oraz rozporządzenia?

    Napisałam cos takiego???
    Moje pytania kierowałam do tych, którzy już wiedzą, ale najwyraźniej
    tutaj takich nie ma. Trudno. Poradzę sobie inaczej.

    Ewa

  • 6. Data: 2023-09-07 10:21:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 06.09.2023 o 23:20, nadir pisze:

    > Nie wiem jak inni, ale mnie lekko zwisa, ta wymian praw jazdy,

    Podobnie jak prawie wszystkim normalnym ludziom.
    Ja też mam to głęboko w czterech literach. Nie rozumiem, czym można się
    w tej materii ekscytować? Jeśli będzie konieczna/obowiązkowa jakaś
    wymiana jakichkolwiek dokumentów, to "publikatory" będą o tym informować
    często i nachalnie.
    No, chyba że ktoś "musi" wymieniać jako jeden z pierwszych. Tak jak to
    było z czarnymi tablicami rejestracyjnymi: w urzędzie potężne kolejki
    kierowców, którym nagle "ukradziono" ich stare tablice rejestracyjne. ;)

    --
    -
    Akarm

  • 7. Data: 2023-09-07 10:47:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.09.2023 o 09:07, Ewa pisze:

    > Napisałam cos takiego???

    Wprost nie, ale chciałaś podstawę prawną, i słowo proszę na początku
    zdania niewiele tu zmienia.

    > Moje pytania kierowałam do tych, którzy już wiedzą, ale najwyraźniej
    > tutaj takich nie ma.

    Więc Ty będziesz pierwsza...

    Trudno. Poradzę sobie inaczej.

    ...i będziemy Ci niezmiernie wdzięczni jak się z nami tą wiedzą podzielisz.