    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Termin wymiany prawa jazdy ?
    Date: Wed, 6 Sep 2023 23:20:24 +0200

    W dniu 06.09.2023 o 19:04, Ewa pisze:

    > Nie rozumiem co jest złego w moim tonie.

    Czy złego to nie wiem, ale tak sformułowane pytanie:
    "Wg przymusowej wymiany prawa jazdy, podlegają jej wszystkie
    prawa jazdy wydane przed 19 stycznia 2013 r.? Tak czy nie?
    Proszę o odpowiedź i podstawę prawną tego przepisu."
    Wskazuje, że jego adresatem jest faktycznie minister a nie ktoś na
    grupie dyskusyjnej.
    Oczekujesz, że teraz to my będziemy się przedzierać przez te gówniane
    ustawy oraz rozporządzenia?

    > Po prostu zdziwiła mnie luka
    > w podanych w internecie terminach i o to _grzecznie_ pytam, nic więcej.

    Mnie już dawano przestały dziwić luki w naszym prawie. Przywyknij do tego.

    > W poprzedniej odpowiedzi zostałam odesłana do Google, które właśnie
    > spowodowały moją niepewność.

    Dlatego jak goolarka nie pomaga, to pytaj ministra; mail, epuap, gołąb
    pocztowy.

    > To raczej ja mogłabym się dziwić i nie tylko, że na tej grupie nikogo
    > ten temat nie interesuje lub nie chce się nikomu odpowiedzieć,
    > a przypuszczam, że dotyczy on większości Grupowiczów.

    Zadajesz złe pytania, jakbyś zadała pytanie czy pożar spalinówki jest
    tak samo koszerny jak elektryka, to byś dostała multum odpowiedzi.

    Nie wiem jak inni, ale mnie lekko zwisa, ta wymian praw jazdy, raz że
    nic formalnie nie wiem, a jak sama piszesz jest w tej materii burdel
    informacyjny. Dwa, to od kiedy są elektroniczne prawa jazdy, które są
    też elektronicznie zabierane i oddawane, to nie bardzo widzę sen jakiejś
    wymiany. "Papierowym" prawkiem posługuję się jedynie przy wyjazdach
    zagranicznych, a po Polsce go w ogóle nie wożę, bo i po co?
    Jak się ktoś o to przypierdzieli, to wtedy będę się martwił.
    Uprawnień nie zabiorą, a za brak prawa jazdy było kiedyś 50zł i chyba
    nawet brak punktów karnych, teraz to nawet nie wiem jak to wygląda. Rilaks!

    No qrwa nie przesadzaj.