  • 61. Data: 2015-10-02 15:28:14
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-02 o 13:26, Pszemol pisze:

    > Przewidziane do ładowania EV.

    Hi, to ja mógłbym szybciej naładować Teslę ;)

    Mam w garażu 3x64A. A i to, jak pracowały dwie spawarki, betoniarka i
    parę maszyn to potrafiło wywalić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2015-10-02 15:32:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-02 o 10:23, Shrek pisze:
    > On 2015-10-02 10:12, Myjk wrote:
    > (...)
    >
    > A tu się chyba rozpędziłeś.

    A jakieś Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka
    kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 63. Data: 2015-10-02 15:43:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A jakieś Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech
    >kilka kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

    Niemcy ogolnie sobie zainstalowali sporo tej fotowoltaiki - cos 40
    GW.
    To jest wiecej niz my mamy we wszystkich elektrowniach.
    Oczywiscie to moc zainstalowana - aktualna produkcja mniejsza, czasem
    moze byc bardzo mala, a szczegolnie w nocy :-)

    I zainstalowali roznie - przy autostradach, z dala od autostrad, na
    polu, pod lasem, na zboczu.

    Np tak
    http://www.astroman.com.pl/?mod=magazine&a=read&id=5
    62

    J.

    --
    Pozdrawiam.

    Ada

  • 64. Data: 2015-10-02 16:03:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote:

    > Znaczy podciągnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest
    > niemożliwe jeśli nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

    Wszystko jest możliwe. Tylko mało realne. Z różnych względów - od
    technicznych zaczyunając, przez ekonomiczne przechodząc a na formalnych
    kończąc.

    Jednym słowem obecnie jeśli nie masz własnego domu, to szanse że
    naładujesz Tesle są przyzerowe. Nawet tam gdzie są gniazdka do ładowania
    (nowe biurowce głownie) to są to tak naprawde atrapy (16A 230V, ze
    współczynnikiem równoczesności na poziomie 0,1 - czyli co 10 gniazdo w
    użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w certyfikacji BREEAM/LEDD.

    Uwierz mi - na razie nie da rady tak prosto.

    Shrek.

  • 65. Data: 2015-10-02 16:04:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, October 2, 2015, 3:32:46 PM, you wrote:

    > A jakieś Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka
    > kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

    W nocy nie działa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2015-10-02 16:05:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 15:32, Adam wrote:

    > A jakieś Discovery już chwilę temu pokazywało bodajże w Niemczech kilka
    > kilometrów fotowoltaiki przy drodze.

    To że są nie znaczy, że wystarczy do masowego ładowania baterii;) Są bo
    się opłaca. A się opłaca, bo UE dopłaca. Jak przy okazji wyprodukują
    więcej energii niż kosztowało ich wyprodukowanie, transfort, montaż i
    okablowanie do nich to dobrze. Jak nie... w sumie też dobrze - mają kasę
    właścicielowi przynosić, a prąd tylko przy okazji;)

    Shrek.

  • 67. Data: 2015-10-02 16:16:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    SW3 wrote:

    > Znaczy podciągnięcie grubszego kabla i wstawienie licznika jest niemożliwe
    > jeśli nie przewidziano tego przy projektowaniu budynku?

    możliwe jest, jeśli dostaniesz odpowiedni przydiał mocy. bo jeśli to
    wspołny garaż i nagle będzie potrzeba takich przyłaczy 50 to nie starczy
    przydziału mocy na budynek.
    ZE musi pewnie rozbudować linię. a jak sąsiedzi też zaczną to się może
    trochę zejść zanim przyłącza rozbudują :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2015-10-02 16:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-10-02 15:05, SW3 wrote:
> [...]

    >230V, ze współczynnikiem równoczesności na poziomie 0,1 - czyli co 10
    >gniazdo w użyciu) obliczone jedynie na zdobycie punktów w

    Az tak calkiem przyzerowe nie.
    Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.

    Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu.
    Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny
    kabel, z drugiej - przeciez mozna po scianie, z trzeciej - trzeba
    przekonac wspolnote :-)

    J.

  • 69. Data: 2015-10-02 16:50:22
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-10-01 23:25, Pszemol wrote:
    > "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message

    > Dalej nic nie wiem... czemu takie tajemnice robisz?

    oryginał ma 3diamenty na atrapie, a do US eksportowane są wyłącznie z
    silnikami 3.0V6 (niedostępne na europejskim rynku).

    Abyś spróbował zgadnąć - może poszerzysz swój światopgląd ;)

  • 70. Data: 2015-10-02 18:46:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-02 16:38, J.F. wrote:

    > Az tak calkiem przyzerowe nie.
    > Nowe budynki maja coraz wiecej elektryki i stosowne do tego przylacze.

    Stosowne. O EV nikt na poważnie nie myśli na razie, więc jest to 230V
    16A ze współczynnikiem jednoczesności 0.1. Inna sprawa, że rzeczywiście
    jak to jest 10 stanowisk na spory biurowiec, to nawet jak podłączysz
    wszystkie to bilansu nie przewróci (choć zabezpieczenie rozdzielnicy już
    prawdopodobnie tak. Z tym że dalej masz raptem 3,5 kW do dyspozycji
    (optymistycznie). Ładowanie go do pełna przy sprawności powiedzmy 80%
    (60kWh) to teoretycznie 20h. Manual od Tesli mówi coś wogóle o ładowaniu
    ze zwykłeg gniazda?

    > Pozostaje wiec juz tylko rozprowadzic po garazu.

    Pozostaje tylko powiększyć transformatory, bo nikt na poważnie zasilania
    elektryków nie brał pod uwagę. A jak napoisałeś przyłącze dobiera się
    stosowwnie do zapotrzebowania - one nie są mocno przewymiarowane.

    > Z jednej strony - moze byc problem, bo np kanal za maly na stosowny
    > kabel, z drugiej - przeciez mozna po scianie, z trzeciej - trzeba
    > przekonac wspolnote :-)

    Pierwsze dwa problemy to pikuś. Trzeci może być poważny - tylko tak na
    prawdę to ty musisz sobie podpisać umowę z zakładem - i tu pewnie
    polegniesz - bo musisz mieć tytuł prawny...

    Shrek.