    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: To się narobi...
    <5...@N...gazeta.pl> <k8qnh0$cjc$1@node2.news.atman.pl>
    <k8qt30$7kr$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <v...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <xq8ez99xw20a$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <1m6bt1z0oc6e7$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <k9btak$68p$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9d3bh$nvr$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <k9d9dh$qp8$1@news2.ipartners.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <50ba9cde$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <50bb4bd7$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <y...@m...przemekryk.no-ip.info>
    Date: 15 Dec 2012 22:02:13 GMT

    On 2012-12-15, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Profesjonalista będący profesjonalnym prezesem banku (choć u nas w kraju za
    > bardzo mi to pachnie ,,profesjonalnymi" koneksjami politycznymi) raczej

    Akurat większość instytucji finansowych w Polsce to spółki-córki
    koncernów zagranicznych, więc prezesi są albo ze względu na umiejętności
    albo za znajomości z zarządem w centrali. Koneksje polityczne są raczej
    przeszkodą niż zaletą (każda firma coś zamiata pod dywan, więc po co
    sobie ściągać "audyt z CBA" spowodowany tylko tym, że prezes poszedł na
    kolację z ministrem - kolegą ze studiów? :)

    > niekoniecznie jest profesjonalnym użytkownikiem kompa. Znaczy inaczej - on w
    > innej działce jest profesjonalistą.

    Ale tekst nie był o profesjonalistach z branży komputerowej tylko o:
    profesjonalnym zastosowaniu komputerów. Przeklejanie komórek w Excelu
    i obróbka zdjęć to zajęcie równie profesjonalne jak administrowanie
    siecią lub programowanie :).

> [...]
    > utrzymywany konsekwentnie klucz nazewnictwa plików. Niemniej jednak bez
    > Total Commandera, to ja dziękuję uprzejmie. Sam fakt obsługi spooorej części
    > zadań korzystając z klawiatury, na dzień dobry dostępny dwupanelowy układ,
    > szybka synchronizacja katalogów, narzędzie wielokrotnej zamiany, szybka
    > selekcja określonych typów plików, szybkie generowanie ich sum kontrolnych
    > (potrafi się przydać, kiedy się coś po sieci wystawia), możliwość szybkiego
    > podejrzenia zawartości wszystkich podkatalogów w danym folderze bez ruszania

    Takie rzeczy to ja robię prostymi komendami basha :P.

    Nie mniej jako osoba pracująca bardzo dużo w terminalu przyznaję, że
    dobry file manager jest wtedy przydatny. Oczywiście używam mc. Ale
    choć spędzam wiele godzin tygodniowo patrząc na to niebieskie tło i choć
    przygodę z komputerami zaczynałem od równie niebieskiego NC pod DOSem,
    to ta potrzeba w ogóle mi się nie przenosi na Windowsa. Po prostu robię
    w nim zupełnie inne rzeczy - mniej więcej takie, jak ogromna większość
    użytkowników. Odpalam muzykę, przeglądarkę i jakiś kombajn typu Excel
    czy Visual Studio, a w żadne sumy kontrolne się po prostu nie bawię.
    Nie twierdzę, że nie istnieją osoby potrzebujące takich rozwiązań,
    ale sugerowanie, że "nie da się bez total commandera", jest po prostu
    niepoważne :).

    > BTW - próbowałeś kiedyś dodać w Eksploratorze Windows lokalizację sieciową,
    > która prowadzi do serwera SFTP? Bo w Total Commanderze to jest kwestia
    > jednej wtyczki, a spod Eksploratora z Windows 7 jakoś specjalnie mi to nie
    > wychodzi...

    Nigdy nie miałem takiej potrzeby (wszystkie tego typu rzeczy robię przez
    Linuxa). W pudełkowym W7 nie ma takiej opcji (nie wiem jak W8). Są za to
    dostępne całkiem niezłe (i darmowe) aplikacje. Polecam Swish - dojrzały
    projekt, bardzo wygodny w użyciu. Jeśli byłbyś zainteresowany czymś
    prostszym, to przynajmniej kilka osób na świecie po prostu próbuje
    napisać windowsowy driver do SFTP. Przykład (chyba najbardziej znany):
    win-sshfs. Tego nigdy nie używałem, ale idea jest taka, że montujesz
    SFTP tak samo jak każdy inny dysk sieciowy (dostaje literkę i jest
    luksus). Z tego co wiem efekt jeszcze nie poraża stabilnością
    i wydajnością, co generalnie potwierdza, że brak natywnej obsługi
    nie jest jakąś fanaberią MS.

    > Za to czasami wystarczy pokazać go komuś raz czy drugi... :D

    Żeby się przestraszył i kazał wynosić z domu :).

    pozdrawiam,
    PK