  • 21. Data: 2013-04-19 11:13:38
    Temat: Re: Transformator 230/110V - pytanie.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:51710685$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...
    > A tu ... jesli ci trafo wyglada na 30VA, Chinczyki wycisneli 40VA, to

    On mi wygląda na 15-20. Dodałem ze względu na "Chińczyki wycisnęli".
    P.G.

  • 22. Data: 2013-04-19 14:45:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-18 22:12, OMSON pisze:

    > Chodziło mi bardziej o te druciki z uzwojenia transformatora "walające
    > się" bez izolacji...

    One nie są bez izolacji.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Drut_nawojowy

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2013-04-19 14:56:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    > One nie są bez izolacji.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Drut_nawojowy

    Wszystkie normy bezpieczeństwa traktują nawojowy drut emaliowany (w
    tym podwójnie emaliowany) tak jak drut goły. Dopiero druty w
    potrójnej izolacji (TIW) są uważane za izolowane dla napięć sieci
    energetycznej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-04-19 15:14:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    > tym podwójnie emaliowany) tak jak drut goły. Dopiero druty w
    > potrójnej izolacji (TIW) są uważane za izolowane dla napięć sieci

    Hmm, dobrze wiedzieć:)

    Czy to nie nakłada przy okazji jakiś warunków na
    sposób nawijania? Jak się postaram, to zetknę
    kawałku drutu między którymi jest spore napięcie.

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2013-04-19 16:17:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    > Hmm, dobrze wiedzieć:)
    > Czy to nie nakłada przy okazji jakiś warunków na
    > sposób nawijania?

    Oczywiście - stosuje się stałe przegrody albo marginesy izolacyjne
    oraz wyprowadzanie uzwojeń w koszulkach. Ale w Chinach normy
    europejskie nie obowiązują i w ramach tak propagowanej przez niektóre
    identyfikatory wolności, produkują właśnie takie potworki.

    > Jak się postaram, to zetknę kawałku drutu między którymi jest spore
    > napięcie.

    Druty świeżo ze szpuli wytrzymają naprawdę dużo. Gorzej jest gdy
    przejdą proces nawijanie i kilka przegrzań podczas pracy - dopiero
    wtedy w izolacji pojawiają się mikropęknięcia i już nie ma
    najmniejszych szans na przejście testu 3.75kV AC a podczas burzy jest
    duże niebezpieczeństwo przebicia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2013-04-19 22:04:02
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Michał Smolnik napisał(a):

    > http://www.mouser.com/ds/2/397/PFT12-35-23291.pdf
    >
    > Wystarczy zrobić drobną zmianę na płytce urządzenia i będzie można
    > zasilać 230V. Transformator w urządzeniu jest to tego dostosowany.

    Jest to wysoce prawdopodobne z tego co tu piszą pod koniec:

    http://ozbassforum.com/viewtopic.php?f=29&t=6643

    Z tego co zrozumiałem, dwa pionowe rezystory pod transformatorem należy
    wylutować i wlutować poziomo jeden z nich (od strony tylnej ścianki
    chasse) Następnie wymienić bezpiecznik na taki o połowę mniejszej
    wartości i tyle.

    Dobrze zrozumiałem?

    Pzdr, OMSON

  • 27. Data: 2013-04-20 00:51:23
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:1841489169.20130419161719@pik-net.pl.invalid...
> [...]
    > wtedy w izolacji pojawiają się mikropęknięcia i już nie ma
    > najmniejszych szans na przejście testu 3.75kV AC a podczas burzy jest

    Czyli rozumiem coraz lepiej, czemu ruskie trafo chciało mi zjarać telewizor
    i w kolejności mieszkanie :) Na szczęście nie dałem się.
    Ja takiego chińczyka od razu chyba bym się bał - a jeśli przyt montażu za
    mocno poprzyginano tu i ówdzie i już są spękania? (widywałem...)
    Z tematu pokrewnego - pracowałem 6 lat na centrali telefonicznej Pentaconta.
    Masowo padały nam cewki od pewnych przekaźników. Drut cienki, dużo go...
    bezpośrednią przyczyną była tak duża samoindukcja, że była w stanie upalić
    doprowadzenie, stopiony i mikrookopcony przewodzik. Przyczyną mechaniczną
    było to, że doprowadzenie wychodzące od srodka cewki, fabrycznie leżało
    bardzo blisko uzwojenia, jego końca po zewnętrznej stronie. Przy wyłączaniu
    napięcia w cewce powstawało tak duże napięcie samoindukcji, że właśnie
    upalało to środkowe doprowadzenie. Choć sporadycznie upalało to drugie,
    zależnie, jak tam przewód uzwojenia był nawinięty. Rozwiązanie okazało się
    całkiem proste i jednak prawie zupełnie nieelektryczne - przekładka
    izolacyjna, która mechanicznie utrzymywała dystans wyprowadzeń (albo chociaz
    samego środkowego) od samego uzwojenia, przez co odległość była na tyle
    duża, że nie przebijało już izolacji i prąd przebicia nie upalał juz
    doprowadzeń. Gasiki...? Nie zawsze dało się zastosować, były głównie w
    cewkach elektromagnesów uruchamiających mostki i chyba też drążki w
    wybieraku, głównie dla ochrony załączających je zestyków.

  • 28. Data: 2013-04-20 14:04:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-18 18:27, OMSON pisze:
    > Panowie, zakupiłem na tej aukcji transformator do urządzeń pracujących z
    > napięciem w standardzie USA:
    > http://allegro.pl/transformator-230v-110v-100w-do-sp
    rzetu-z-usa-0987-i3137378185.html

    > Pytanie: czy tak ma to wyglądać w środku?
    >
    > http://oi45.tinypic.com/20kd2u1.jpg
    >
    > Pzdr, OMSON
    >
    > P.S. Ekspertem elektroniki z pewnością nie jestem, ale mam trochę obawy
    > przed wpięciem tego do prądu...

    1. Trzeba nałożyć koszulki na te gołe druty.
    2. To jest autotransformator, a zasilany jest płaską wtyczką. Zacisk N
    może zostać podłączony do N lub na L. W zasilaczu jest gniazdo z
    zaciskiem PE, czyli może być, że podłączysz do niego urządzenie w I
    klasie ochronności - wymagające podłączenia do przewodu ochronnego PE. W
    efekcie na obudowie możesz dostać 230 V gdyż nie działa ochrona
    przeciwporażeniowa. Możesz ten konwerter stosować tylko do zasilania
    urządzeń w II klasie ochronności. Czyli podwójna izolacja, bez bolca
    zerującego - oznaczone symbolem kwadratu w kwadracie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2013-04-22 02:17:08
    Od: "64-bit_box" <64-bit_box@64-bit_box.net>

    "OMSON" <o...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > wylutować i wlutować poziomo jeden z nich (od strony tylnej ścianki
    > chasse) Następnie wymienić bezpiecznik na taki o połowę mniejszej wartości

    Bardzo dobrze...
    Najwazniejsze aby podlaczyc koniec pierwszej cewki do poczatku drugiej !
    http://www.mouser.com/ds/2/397/PFT12-35-23291.pdf
    Koncowke nr 2 polaczyc z koncowka nr 3 , do koncowki nr1 i koncowki nr 4
    podlaczyc zasilanie 230 [V].

    1
    L O-------> O-----||
    *||