    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej
    Date: Tue, 14 Apr 2009 16:11:28 +0000 (UTC)

    W artykule <gs1o1n$kl1$1@nemesis.news.neostrada.pl>, Robbo napisał(a):

    > Najwyrazniej dlatego napisal na grupe sprzetowa - "trwala" zmiana, czyli w
    > domyśle sprzętowa i niezalezna od systemu. Pytanie ma sens.

    Dla mnie "trwała" (jak wynika to z poprzedniej wypowiedzi), to metoda,
    w której nie trzeba za każdym razem zmieniać tego _ręcznie_.
    Tj. restartujesz system i przed nawiązaniem połączenia, system już zna
    prawidłowy MAC adres.

    A to da się jak najbardziej (i banalnie prosto) zmienić w sposób systemowy,
    bez znaczenia, czy jest to najnowsza karta Gbit, stara setka, czy
    karta bezprzewodowa (swoją drogą to nigdzie nie wyczytałem, że autorowi
    chodzi o kartę zintegrowaną na płycie głównej).

    Dlatego nadal (tym razem już poparte argumentami), uważam, że najszybciej
    można to zrobić w sposób programowy, dopisując 1 linijkę do skryptu
    startowego. Dopisanie 1 linijki zajmie kilka minut, a autor nadal
    traci czas na szukanie sposobu na sprzętową zmianę adresu.
    Na dodatek niektórzy proponują aktualizacje BIOSu, co może jeszcze
    bardziej zwiększyć ryzyko. Ale mają rację, bo niektóre BIOSy mają
    taką funkcjonalność - a to grupa sprzętowa.

    Jacek