    From: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Trwałe przechowywanie danych
    Date: Fri, 20 Mar 2009 16:40:04 +0100

    DooMiniK pisze:

    > Ech - osatnio też robiłem próbę starych, ale "firmowych" dyskietek:
    > - Windows 3.11 i DOS 6.22 nagrane w wakacje 1996 roku działają bez
    > zarzutu (ponad 10 dyskietek!),
    > - bz problemu odczytałem pliki nagrane około 1995 roku na dyskietkę
    > 5 1/4.

    W zeszłym roku robiłem obrazy do backupu (bo strach dłużej tego trzymać
    na nośniku magnetycznym) dyskietek 3,5" HD 1,44 MB (są bardziej padliwe
    niż 5,25" ze względu na większą gęstość zapisu) ale nagranych jeszcze
    dawniej - bodajże w 1992 r. i nie przeze mnie, tylko Microsoft (a raczej
    jakiegoś jego podwykonawcę) - było tego chyba 18 szt. - 6 albo 7 od
    Winworda 2.0 i chyba 12 od Windows 3.1. Co ciekawe - 100% poprawnego
    odczytu, a dyskietki sprzedawane ostatnio padają jak muchy - bywa że
    nagra się 2-3 razy dokumnety po kilkaset kb i już dyskietka pada
    całkowicie. To samo z FDD dołączonym obok CD do Win95 OSR2 oraz
    kryptograficznej dołączonej do win2000.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938