  • Data: 2020-03-30 14:25:25
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2020 20:48:31 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    kocioł jak Twój na kondensacyjny. Trzeba by dołożyć jeszcze jeden wymiennik na górze
    i tackę do zbierania kondensatu.
> [...]
    > Przykładowo, mam w zapasie obydwa wymienniki, szukam nowej pompy, albo
    > zamiennika do Grundfosa UP 15-50 AO, modelu robionego tylko (?) dla
    > Chaffotoeaux&Maury.
    >
    > Wiem, przesiadka na kocioł kondensacyjny to jakieś 20 i parę % wyższa
    > sprawność. Tym niemniej zwrot takiej inwestycji przy jego obecnych
    > cenach, w porównaniu do kotła klasycznego jest ogólnie taki sobie.
    >
    > Już bardziej bym się zastanawiał nad przeróbką elektryki, bo to co mam
    > zżera ponad 20 W prądu w stand-by, tymczasem podlinkowane przez Ciebie
    > kotły zadowalają się ~ 4W. No i to jakby moja branża :)

    elektrolizę wody, niskociśnieniowe przechowywanie (elektrolizery potrafią wytworzyć
    do 15 MPa bez kompresora), a potem dodawanie tego wodoru do palnika w kotle dla
    zmniejszenia zużycia gazu ziemnego. Współspalanie, modne słowo :-)

    > Pomysł może i ciekawy, ale jak widzę zbiornik 15 MPa w mieszkaniu to od
    > razu widzę smutnego pana z UDT :(
    >
    > A palnik zaprojektowany do gazu ziemnego, zniesie dodatek wodoru ? Coś
    > mi się wydaje że skoczy temperatura spalin i wymiennik tego długo nie
    > zniesie.
    >
    > 2ga sprawa: uważam że wszelkie high-tech gadżety w domu czy mieszkaniu
    > może są i fajne i ciekawe, ale ich obsługa i serwis trochę zabija ideę.

    To dodawanie wodoru do gazu ziemnego to w ogóle było z palnikami pre-mixed, cud że
    mieszanina nie wybuchała jeszcze w strefie mieszania, zanim poszła w ogień :-)

    Temperatura- nie wiem jak porachować spodziewaną temperaturę płomienia mieszaniny
    gazów, ale jak siateczka na palniku nie stopi się od razu, to raczej czasu życia to
    nie skróci, bo żrących spalin nie wytwarza (korozja bez zmian), średnie temperatury
    metalowych rurek/płaszczy będą takie same (automatyka po prostu przykręci gaz jak
    będzie za ciepło), więc zmęczenia też nie będzie więcej niż zwykle. Metal dusting też
    nagle nie wyskoczy, bo sonda lambda wciąż robi swoje. Mi się ogólnie pomysł podoba.
    Nie, nie trzeba tego wodoru trzymać przy 15 MPa, wspominam tylko żeby pokazać że
    nawet jeśli pomysł ma jakieś ograniczenia to nie tu. Dużo tego wodoru i tak tam nie
    dodasz. Zresztą, najwyższa pora żeby ktoś zaczął sprzedawać kocioł na czysty wodór.
    Rynek raczej niewielki, ale jakaś nisza by się znalazła. Znacznie taniej jest
    magazynować dobową nadwyżkę energii z OZE w butli na wodór niż w ogniwach 18650.