  • Data: 2020-03-30 14:49:12
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PeJot napisał:

    > A palnik zaprojektowany do gazu ziemnego, zniesie dodatek wodoru ?
    > Coś mi się wydaje że skoczy temperatura spalin i wymiennik tego
    > długo nie zniesie.

    Ja to jeszcze pamiętam, jakeśmy w domu gotowali zupę na wodorze.
    Gaz miejski, dajmy na to z gazowni na Warszawskiej Woli, miał 50-60%
    wodoru, trudno to nawet nazwać "dodatkiem". Jak przełączyli na gaz
    ziemny (wcześniej chodził monter i wymieniał w kuchenkach dysze na
    mniejsze), to woda na herbatę gotowała się wyraźnie szybciej. Wodór
    ma w porównaniu z metanem bardzo małą wartość opałową -- jeśli ją
    liczyć w odniesieniu do objętości, a nie masy paliwa.

    Wysoka temperatura spalania, to owszem, ale w innych palnikach.

    --
    Jarek