    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Date: Wed, 27 Jan 2010 16:36:49 +0100

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    > Nie rozumiem działań UKE (o ile to prawda) i TP. W jakim celu
    > pozbawia
    > się sporej rzeszy klientów przydatnej usługi tylko dlatego, że
    > jest
    > dostępna tylko dla jednej sieci komórkowej?
    > Gdzie jest dziura w moim rozumowaniu?

    Zrozum slowo dyskryminacja i monopol - UKE ma dbac oto zeby
    TP-Orange nie budowal swojego monopolu w ten sposob ze zeby np z
    takiej przydatnej uslugi skorzystac to trzeba sie do Orange
    zapisac.

    I jesli sie okaze ze inni operatorzy komorkowi nie moga swiadczyc
    podobnej uslugi bo wyskakuje jakis brak mozliwosci technicznych ..
    to owszem, moze nawet powinno sie zakazac swiadczenia w jednej
    sieci.

    Oczywiscie gdzies przy tym trzeba sie wykazywac zdrowym rozsadkiem
    i nakresleniem jedynie slusznych celow.

    > Jeżeli dajmy na to Netia
    > podpisałaby podobną umowę tylko z Play/Plusem/Erą to też byłoby
    > działanie "nielegalne"?

    Ale Netia z Plusem nie maja pozycji dominujacej :-)

    Za to jak im z tego powodu przybedzie klientow do poziomu istotnego
    w skali kraju .. to UKE bedzie wladny postapic podobnie :-)

    > Przecież usługa abonamentu stacjonarnego jako
    > taka to część "detalu TP", który to "detal" może porozumieć się z
    > kim
    > chce w celu świadczenia ciekawych usług? Dlaczego klient Orange
    > nie może
    > korzystać w żadnym stopniu z usług "konwergentnych" w ramach
    > grupy TP?

    Bo antymonopolistycznie bedzie jesli Orange za to zaplaci TP, TP
    Orangeowi, i za identyczne stawki bedzie to mogli realizowac inni
    operatorzy.
    Co i tak jeszcze jest niewystarczajacym ograniczeniem :-)

    No coz - powinienes opisac swoje zale do rzeczniczki UKE, moze w
    przyszlosci urzad lepiej zadziala.

    A moze jak juz TP opusci polowa klientow, to bedzie sie mozna zajac
    uslugami grupowymi bez ograniczen :-)

    J.