eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleUbezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela › Re: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
  • Data: 2009-11-15 12:41:00
    Temat: Re: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
    Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hdked1$543$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam używany motocykl. Poprzedni właściciel miał OC, ja po tygodniu od
    > zakupu wykupiłem OC u konkurencji.
    >
    > Teraz stary ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty jakichś rat
    > z umowy, która nie przeze mnie była zawierana. Poinformowałem go pisemnie
    > o zmianie ubezpieczyciela, ale chyba nie poczuł się przekonany.
    >
    > Co radzicie zrobić?
    Miałem podobną sytuację z samochodem. Kupiłem od gościa samochód i on mnie
    poprosił że bym napisał mu wypowiedzenie OC a on złoży do firmy bo chce kasę
    za nie. Tak też zrobiłem napisałem i mu zostawiłem wypowiedzenie i zawarłem
    nowa umowę OC.Po nowym roku (stare OC było od 01.01 do 31.12) dostałem
    wezwanie do zapłaty tego OC które niby wypowiedziałerm i zaraz potem
    wezwanie do zapłaty zaległej drugej raty za to OC. Zadzwoniłem tez do gościa
    od którego kupiłem samochód z pytaniem co sie dzieje na co on powiedział że
    nie zdążył i wogule nie czuje się winny bo ja kupiłem samochód i OC razem z
    nim i tyle. ale pogrzebałem w warunkach OC i znalazłem tam punkt że
    ubezpieczenia OC nie przedłuża się jeżeli nie była opłacona składka i na to
    się też powołałem w piśmie i sprawa była załatwiona. Nauczka do dziś jeżeli
    nie chcesz mieć problemów to zawsze wypowiadaj OC nie ważne czy ktoś ci
    obiecał że wypowie czy nie. Poczytaj dokładnie Ogólne warunki Ubezpieczenia
    OC. tu masz na przykładzie Generali ale wszystkie firmy opierają sie na tych
    samych. z tego wynika że powinieneś zapłacić zaległe składki lecz na kolejny
    okres już Coi nie powinni przedłużyć
    par 11 pkt 7

    7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
    uzupełniającej w terminie

    30 dni od dnia będącego początkiem okresu ubezpieczenia lub początkiem
    okresu obowiązywania

    zmian, to wniosek uznaje się za niebyły i w celu dokonania ubezpieczenia lub
    zmian

    w umowie ubezpieczenia Ubezpieczający zobowiązany jest do złożenia nowego
    wniosku.

    10. Wygaśnięcie, wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie
    zwalnia Ubezpieczającego

    z obowiązku zapłaty składki za okres, w którym Generali udzielało ochrony
    ubezpieczeniowej

    CEZAR