  • Data: 2009-01-04 14:45:14
    Temat: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: Michal <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Zabieram się za to od drugiej strony, tzn. najpierw sprawdzam co i jak
    > można skalibrować, czy usługa jest we Wrocławiu dostępna i jak już
    > wszystko będzie pewne to kupię monitor CRT, jakiś używany, kilkuletni
    > (na forach znalazłem kilka polecanych modeli). Fakt, że matryca w moim
    > laptopie (Evo N610c) nie daje rady powoduje, że od prawie dwóch lat nie
    > mam ochoty wywoływać zdjęć ;)

    Matryce w laptopach w ogóle odpadają jeżeli chodzi o obróbkę zdjęć (ze
    względu na priorytet oszczędności energii nie są one nawet równomiernie
    podświetlone), poza tym z definicji to matryce do zastosowań biurowych -
    nikt się nie przejmuje odwzorowaniem kolorów. Znam EVO n620c, i tam
    matryca nie jest pozytywnym wyjątkiem.

    Jak już inni napisali, nie zawracaj sobie głowy używanym CRT (oprócz
    tego że będą to egzemplarze "zjechane", nigdy nie wiesz kiedy padnie
    trafopowielacz). Poszukaj sobie zewnętrznego LCD z matrycą
    PVA/sPVA/MVA/MVA premium lub S-IPS. Będą na pewno droższe od TNów, ale
    jakość odwzorowania barw w takich monitorach nie odbiega specjalnie od
    POPULARNYCH CRT. Swojego czasu można było np. kupić 19" Benq FP19GP na
    PVA w dobrej cenie, a oczko wyżej masz np. monitorki EIZO 1921/1932 - na
    nich całkiem rozsądnie można obrabiać fotki.

    Pozdr.,
    Michał