  • Data: 2009-01-04 17:00:52
    Temat: Re: Usługa kalibracji monitora
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Roger from Cracow wrote:

    > ktore niby ? Bo rozmawiamy o labach w tym momencie. Tutaj problem
    > jest zlozony bardziej niz sama maszyna, dochodzi chemia + rodzaj papieru.

    dla pewności sprawdziłem i to jest tak : prawie wszystkie (wszystkie?)
    maszyny będą domyślnie interpretować pliki klientów tak jakby były w
    sRGB, ale można im zmienić ustawienia dla konkretnego zlecenia/zdjęcia.
    Niezależnie od tego, jeżeli weźmiesz profil barwny konkretnej maszyny z
    konkretną chemią i rodzajem papieru, i porównasz z sRGB, to oczywiście
    znajdziesz różnice, ale wcale nie takie duże jak np. profil typowej
    drukarki atramentowej CMYK w porównaniu z sRGB.

    > nie jestem pewien ale chyba tez sie mylisz ? Tylko najdrozsze monitory
    > zblizaja sie do sRGB ? Tom jakto jest pewnie sie orientujesz ?

    tylko najdroższe monitory zbliżają się do AdobeRGB, za to sRGB mieści
    się w gamucie większości monitorów (inna sprawa jest z wiernością tego
    odwzorowania - dlatego właśnie się stosuje profile). Cały "problem" z
    sRGB polega na tym że jest to najniższy wspólny mianownik, czyli jego
    gamut jest dosyć wąski.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.