  • Data: 2017-03-14 14:42:45
    Temat: Re: Usuwanie alergenów z powietrza
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:oa4ke2$fg9$1@node2.news.atman.pl...
    > Mam pytanie do osób doświadczonych w walce
    > z alergią (alergików?) Mam w domu królika.
    > Okazało się, że po kilku miesiącach obecności
    > w domu zaczął powodować reakcje alergiczne
    > u niektórych domowników - głównie katar.

    Mozna spróbować odczulić się zastrzykami, ale na czas kuracji (kilka lat),
    trzeba pozbyc się źródła alergii.

    > Rozwiązaniem ostatecznym jest pozbycie się
    > królika, ale zanim zostanie ono zastosowane
    > mam pytanie do osób mających doświadczenie
    > z alergiami:
    >
    > - Co właściwie powoduje taką "powietrzną"
    > alergię? Na pewno nie latają w powietrzu
    > włosy z sierści królika, byłoby widać.

    Mogą to byc pojedyncze cząsteczki jakiegos związku chemicznego. Białko ze
    złuszczonego naskórka, odparowane resztki śliny, cokolwiek.

    > - Czy da się skutecznie oczyścić powietrze
    > z takich alergenów?

    Praktycznie nie. Musiałbyś filtrować powietrze jak do schronu atomowego.

    > - Jeśli tak, to jak - oczyszczaczem powietrza
    > z filtrem HEPA? Jonizatorem? Nawilżaczem?
    > Lampą przeciwbakteryjną UV? Spalarką bakterii
    > powietrznych (widziałem takie urządzenia
    > za ok. 1000 zł)? Odkurzaczem wodnym (ma być
    > włączony całą dobę?)

    Zapomnij.

    > - Może da się zabezpieczyć czymś samego królika?

    Szczelne akwarium z wymianą powietrza bezpośrednio na zewnątrz. :)
    Ale nie będzie można nawet dotknąć zwierzątka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba