-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Usuwanie lakieru proszkowego
Date: Wed, 22 Dec 2010 18:59:47 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 31
Message-ID: <ieteam$3st$1@inews.gazeta.pl>
References: <ies88j$fe7$1@inews.gazeta.pl> <iet5vq$34i$1@inews.gazeta.pl>
<e...@2...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 87-206-35-204.dynamic.chello.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1293040790 3997 87.206.35.204 (22 Dec 2010 17:59:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Dec 2010 17:59:50 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-User: ktabaczynski
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27407
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:ea628c3b-1b0f-461f-8823-0cae6ab2c62a@29g2000yqq
.googlegroups.com...
On Dec 22, 3:37 pm, "Krzysztof Tabaczy ski" <k...@w...pl>
wrote:
> U ytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisa w wiadomo
> cinews:ies88j$fe7$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Czo em.
>
> > Jest jaki spos b, pr cz brutalnego szczotkowania lub piaskowania, na
> > usuni cie lakieru proszkowego z aluminium ? Jaka dost pna chemia, albo
> > temperatura ?
>
> Jak pracowa em na Fiacie w drugiej po owie lat 70-tych
> to farby proszkowe by y usuwane za pomoc stopionych
> soli. Czyli oko o 600-800 stopni. Aluminium tyle wyrzyma?
Bo to były farby termoplastyczne, teraz są termoutwardzalne.
Konrad
Na Fiacie były jeszcze trzy poboczne lakiernie obok głównej.
Malowano zbiorniki paliwa proszkowo, szkielety siedzeń
polewano, a drobne detale malowano wodną zawiesiną
kataforetycznie (a może anaforetycznie?).
Na lakierni proszkowej używano farb epoksydowych.
I były utwardzane termicznie.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.10 12:51 Sir_Robak
- 23.12.10 15:11 PeJot
- 24.12.10 07:15 Sir_Robak
- 24.12.10 11:10 nadir
- 24.12.10 14:41 kogutek
- 28.12.10 17:51 nadir
- 09.01.11 19:50 Krzysztof Chajęcki
- 09.01.11 20:36 PeJot
- 09.01.11 20:40 Krzysztof Chajęcki
- 10.01.11 09:32 Krzysztof Chajęcki
- 10.01.11 10:08 PeJot
- 10.01.11 10:32 Krzysztof Chajęcki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=