  • 1. Data: 2010-12-22 07:10:11
    Temat: Usuwanie lakieru proszkowego
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub piaskowania, na
    usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś dostępna chemia, albo
    temperatura ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-12-22 11:05:03
    Temat: Re: Usuwanie lakieru proszkowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    > Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub
    > piaskowania, na usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś
    > dostępna chemia, albo temperatura ?

    Jest, ale raczej niedostepna.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_etching

    Szukac na wydzialach elektronicznych politechnik :-)

    Proszek ? Pewnie epoksyd ... "epoxy remover".

    J.

  • 3. Data: 2010-12-22 11:22:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 22, 7:10 am, PeJot <P...@0...pl> wrote:
    > Czołem.
    >
    > Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub piaskowania, na
    > usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś dostępna chemia, albo
    > temperatura ?

    Nie wiem, ale dowiadywałbym się w najbliższej malarni proszkowej.
    Konrad

  • 4. Data: 2010-12-22 11:30:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    To za wikipedią:

    Removing powder coating

    Methylene chloride is generally effective at removing powder coating,
    however most other organic solvents (acetone, thinners, etc.) are
    completely ineffective. Most recently the suspected human carcinogen
    methylene chloride is being replaced by benzyl alcohol with great
    success. Powder coating can also be removed with abrasive blasting.
    98% sulfuric acid commercial grade also removes powder coating film.
    [citation needed] Certain low grade powder coats can be removed with
    steel wool, though this might be a more labor-intensive process than
    desired.

  • 5. Data: 2010-12-22 11:53:04
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-22 12:30, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    > [citation needed] Certain low grade powder coats can be removed with
    > steel wool, though this might be a more labor-intensive process than

    No toś mnie pocieszył. Wypada jednak zainteresować się piaskowaniem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-12-22 13:16:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 22, 11:53 am, PeJot <P...@0...pl> wrote:
    > No toś mnie pocieszył. Wypada jednak zainteresować się piaskowaniem.

    Jak male to sproboj wrzucic do mikrofalowki. Tam czesto rozne cuda sie
    dzieja :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2010-12-22 15:37:27
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jest jakiś sposób, prócz brutalnego szczotkowania lub piaskowania, na
    > usunięcie lakieru proszkowego z aluminium ? Jakaś dostępna chemia, albo

    Jak pracowałem na Fiacie w drugiej połowie lat 70-tych
    to farby proszkowe były usuwane za pomocą stopionych
    soli. Czyli około 600-800 stopni. Aluminium tyle wyrzyma?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2010-12-22 15:38:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
    >Jak male to sproboj wrzucic do mikrofalowki. Tam czesto rozne cuda
    >sie
    >dzieja :-)

    Ale farba z komory nie oblazi :)

    Przy odpowiedniej mieszance gazowej .. kto wie :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-12-22 16:05:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Dec 22, 3:37 pm, "Krzysztof Tabaczy ski" <k...@w...pl>
    wrote:
    > U ytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ies88j$fe7$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak pracowa em na Fiacie w drugiej po owie lat 70-tych
    > to farby proszkowe by y usuwane za pomoc stopionych
    > soli. Czyli oko o 600-800 stopni. Aluminium tyle wyrzyma?

    Bo to były farby termoplastyczne, teraz są termoutwardzalne.
    Konrad

  • 10. Data: 2010-12-22 17:59:47
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    wrote:
> [...]
    > soli. Czyli oko o 600-800 stopni. Aluminium tyle wyrzyma?

    Bo to były farby termoplastyczne, teraz są termoutwardzalne.

    Na Fiacie były jeszcze trzy poboczne lakiernie obok głównej.
    Malowano zbiorniki paliwa proszkowo, szkielety siedzeń
    polewano, a drobne detale malowano wodną zawiesiną
    kataforetycznie (a może anaforetycznie?).
    Na lakierni proszkowej używano farb epoksydowych.
    I były utwardzane termicznie.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.