  • Date: Tue, 26 Feb 2013 11:28:56 +0100
    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    <5121480e$1@news.home.net.pl> <kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl>
    <51214935$1@news.home.net.pl> <kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl>
    <1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.net> <kfrvia$v1$1@dont-email.me>
    <kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl>
    <1fofjcack1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl> <kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kgi0l8$tj2$4@dont-email.me>

    W dniu 2013-02-26 10:52, masti pisze:
    > mówisz o lampach soczewkowych. Często HID są wkładane do normalnych
    > ryflowanych kloszy. I wtedy nie da się uzyskać prawidłowego strumienia.

    W soczewkowych jakoś też się nie za bardzo się da. To, że źródła mają
    zbliżony kształt to jeszcze za mało. Żarnik żarówki halogenowej nigdzie
    nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie ksenon emituje 6000
    cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci. Wiązka światła z "ksenonu dla
    halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z oryginalnych D*S, ale
    nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze źródłem halogenowym
    działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza główną wiązką).
    Reflektory czy to halogenowe czy ksenonowe emitują określoną ilość
    światła w tzw. górnej strefie cienia. Gdyby tak nie było nie byłoby ich
    widać ani też nie widzielibyśmy w nocy np. znaków drogowych. Światła
    tego jest tyle aby nie powodowało ono oślepiania innych użytkowników
    drogi. Jeżeli jednak do reflektorów dla halogenów założysz źródło
    trzykrotnie silniejsze to tego światła będzie trzykrotnie więcej
    (dlaczego miałoby nie być jeśli reflektor nadal w taki sam sposób
    rozprowadza trzykrotnie silniejsze światło) również powyżej tzw. linii
    odcięcia. A to już może wystarczyć (i najczęściej wystarcza) aby
    powodować oślepianie innych.
    Dlatego właśnie samoróbki ksenonowe są przeważnie już na pierwszy rzut
    oka odróżnialne od oryginalnych reflektorów ksenonowych.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __