  • Date: Thu, 28 Feb 2013 16:39:04 +0100
    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    <5121480e$1@news.home.net.pl> <kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl>
    <51214935$1@news.home.net.pl> <kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl>
    <1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.net> <kfrvia$v1$1@dont-email.me>
    <kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl>
    <1fofjcack1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl> <kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kgi0l8$tj2$4@dont-email.me> <512c8e65$1@news.home.net.pl>
    <512d1377$1@news.home.net.pl> <512d16d3$1@news.home.net.pl>
    <512d2275$1@news.home.net.pl> <512d3334$1@news.home.net.pl>
    <512e6394$1@news.home.net.pl> <512e8b72$1@news.home.net.pl>
    <512f3b55$1@news.home.net.pl>
    <512f5a08$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-02-28 14:22, J.F pisze:
> [...]
    ed_fl_oznaczenia_homologacji-post342514.html

> [...]
    > Ksenona tam sie nie da wsadzic.
    >
    > Albo Alfa opracowala sprytny adapter pozwalajaca tam wsadzic D2S, albo
    > wewnetrzny reflektor jest jednak inny.
    > A poniewaz to "szklo" sprawia wrazenie czysto ochronnego, bez
    > ksztaltowania wiazki, to sie nie ma co dziwic ze jest takie samo na obu
    > typach.
    > I ze musieli napisac na DC/HC.
    > O ile to pisze po lewej, bo po prawej widze DC i HR.
    >
    > Teraz tylko moga byc jajca, jak ktos do takiego samochodu z halogenami
    > dokupi chinski zestaw ksenonow z adapterem ... homologacja jest :-)

    Niekoniecznie ma.
    Regulamin nr 98 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
    Zjednoczonych (EKG ONZ) -- Jednolite przepisy dotyczące homologacji
    reflektorów samochodowych wyposażonych w gazowo-wyładowcze źródła światła:
    "4.3.3.1. Ponadto, w przypadku wykorzystywania tej samej szyby, mogą być
    na niej umieszczone różne znaki homologacji odnoszące się do różnych
    typów reflektorów lub świateł, pod warunkiem, że główny korpus lub układ
    oświetlenia rozdzielonego reflektora, nawet jeśli są
    nierozdzielne z szybą, również posiada powierzchnię opisaną
    w pkt 3.2 powyżej i umieszczono na niej znak homologacji właściwy dla
    realizowanych funkcji"
    Fenomen wyjaśniony. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.