  • Data: 2013-03-02 10:12:51
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-02 09:24, nazgul pisze:

    > mierzyłeś fotometrycznie? czy organoleptycznie?

    Nie przerabiam reflektorów więc nie dysponuję podróbką do dokładnego
    pomiaru. Niemniej jednak organoleptycznie wyraźnie widać różnicę góry
    między podróbką a oryginałem. A nie powinno.

    > no to konkretnie do czego?
    Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.

    > dotychczas padał argument, że źródło światła w HID ma inną geometrię niż
    > np H1 i nie nadaje się do odbłyśnika od H1.
    Bo ma.
    > jak było widać na załączonych przez Arbitra obrazkach, to nieprawda.
    Mówisz o geometrii źródła? No to akurat wdać było wyraźne różnice.
    Odniosłem się do nich w którymś z wcześniejszych postów: "Żarnik żarówki
    halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci. Wiązka światła z
    "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    oryginalnych D*S, ale nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze
    źródłem halogenowym działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza
    główną wiązką). "

    > a w czym Twoje pieprzenie jest lepsze do mojego?
    > lubisz pomiary fotometryczne?
    > to je pokaż

    Nie widzę potrzeby. To Ty zdaje się chcesz udowodnić, że oryginalny
    ksenon na D2S to to samo co ksenon Hx włożony w reflektor halogenowy.
    To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie
    wierzyć, gdyż sam dostrzegam gołym okiem różnice i nie tylko ja.
    Zwolennicy tanioróbek chińskich jak widać skłonni są nawet wmawiać
    złudzenia. :-)
    No ale złomiarz, który rozebrał awionetkę (a może nawet kilka) zapewne
    lepiej się zna na lotnictwie niż konstruktor tej awionetki i zrobiłby
    wszystko lepiej i taniej.
    Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __