  • Data: 2013-03-02 12:29:38
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 10:12:51 +0100, R2r napisał(a):

    > Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    > amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.

    Sadzac po zdjeciach - tu akurat calkiem dobrze uwazaja.

    > Bo ma.

    Nie widzialem, ale szacujac po rozstawie elektrod, to ma dosc zblizona.

    > Mówisz o geometrii źródła? No to akurat wdać było wyraźne różnice.
    > Odniosłem się do nich w którymś z wcześniejszych postów: "Żarnik żarówki
    > halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    > ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci.

    Z samych liczb niewiele wynika.
    A prawde powiedziawszy to nawet mozna by rzec ze wynika duze podobienstwo
    :-)

    > Wiązka światła z
    > "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    > oryginalnych D*S,

    Z reflektorow do palnikow D2S ? Wniosek chyba nieuzasadniony.

    > ale nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze
    > źródłem halogenowym działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza
    > główną wiązką). "

    Ale niekoniecznie az w takim stopniu jak sie na pierwszy rzut oka wydaje.

    > Nie widzę potrzeby. To Ty zdaje się chcesz udowodnić, że oryginalny
    > ksenon na D2S to to samo co ksenon Hx włożony w reflektor halogenowy.
    > To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    > konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie
    > wierzyć,

    Ale oni maja powod aby pobrac wynagrodzenie za drugi projekt :-)

    Normom tez mozna by sie przyjrzec - sa takie wymagania bo sa dobre, czy
    bo takie sie kiedys udalo konstruktorom osiagnac wiec przepisali.
    Ale widelki tam chyba sa szerokie ..

    > Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    > rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    > inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.

    przepisy chyba nie bardzo na to pozwalaja.
    A ... zaplaci za to klient, a producent tylko zarobi :-)

    Poza tym - skad wiesz czy odblysniki i szyby nie sa takie same ?

    J.