  • Date: Sun, 03 Mar 2013 21:07:18 +0100
    From: R2r <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    net>
    <kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
    k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
    <513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
    <5131c290$1@news.home.net.pl>
    <1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
    <5131fac6$1@news.home.net.pl> <9...@4...net>
    <51326aaa$1@news.home.net.pl>
    <51326c39$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <51326fc1$1@news.home.net.pl>
    <5132766c$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <51327843$1@news.home.net.pl>
    <5133a769$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-03-03 20:41, Artur Maśląg pisze:
    > Nie wiem czy się dały założyć, ponieważ Fiat 125 nie miał resora
    > z przodu - miał za to dwa z tyłu (chyba dwupiórowe), montowane wzdłużnie
    > (i sztywny most). Z przodu miał zawieszenie niezależnie,
    > dwa wahacze + sprężyna + amortyzator na stronę :) Zastava (bazowana
    > na Fiat 128) miała napęd na przód, z przody typowe kolumny
    > MacPhersona (tak to się chyba pisze), a z tyłu poprzeczny resor
    > i dwa wahacze poprzeczne. Nie wiem jaka była możliwość adaptacji
    > sprężyn z Fiata 125 do Zastawy (przód) (o ile to miałeś na
    > myśli), podobnie jak nie mam bladego pojęcia, czy dało się
> [...]
    No niechcący rozpętałem burzę w sumie nie wiadomo o co.
    Jak pewnie zauważyłeś, sprostowałem już, że historia - choć na 100%
    autentyczna - miała miejsce bardzo dawno i naprawdę głowy nie dam, że te
    _sprężyny_ (to też już sprostowałem ze względu na to, że okazało się, że
    niektórzy resorami nazywają nie każdy element resorujący mimo
    powoływania się na taką definicję, ale resor piórowy) były przeznaczone
    do Fiata 125 czy też do innego. Mogłem naprawdę pomylić pewne - w sumie
    nieistotne szczegóły. Całość przytoczyłem jednak wyłącznie po to aby
    zobrazować do czego może prowadzić powierzchowna ocena wyglądu zamiast
    dokładnej analizy parametrów fizycznych.
    Ale dyskusja za sprawą mojego być może błędu w nazewnictwie (choć do
    końca nie jestem jednak tego pewien) i być może nieścisłości w mało
    ważnym przedmiocie (jakie znaczenie ma czy zamontowane sprężyny były od
    F125 czy może od 127 albo 128 - ważne, że nie były od Zastawy, choć
    wyglądały tak samo i dały się zamontować w miejsce właściwych - tego
    jestem pewien) - jakoś wybiegła w obszar zupełnie przeze mnie nie
    zamierzony zamiast skoncentrować się na istocie problemu opisanego powyżej.
    Tak więc darujmy sobie czepianie się słówek czy nawet niewiedzy w
    materii zawieszeń czy w ogóle konstrukcji Fiatów i Zastawy a zamiast
    tego skupmy się na tym, co chciałem zobrazować tym przykładem i co - jak
    najbardziej - dotyczy dyskusji na temat samoróbek reflektorowych i
    oceniania efektów ich działania na podstawie wyglądu zamiast wyników
    pomiarów parametrów działania.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __