  • Data: 2017-10-08 17:15:36
    Temat: Re: Używany monitor
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 15:48:01 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Moim zdaniem sa to miejsca wcisniecia paluchem ekranu. Mam kilka LCD
    > (monitory, tablety) z takimi plamami i wszystkie powstały mechanicznie.
    > Są nie do usunięcia.
    >
    > Nie wiem co się "psuje" w momencie zbyt silnego wciśnięcia, jednak sam
    > widziałem jak to działa - mocne docisnięcie matrycy powoduje
    > przebawienie, po czym wraca on do pierowtych barw, ale zostaje
    > "zamglenie" juz na zawsze.

    Dopuszczałem takie wyjaśnienie. Ale kiedy próbowałem (na monitorze do
    eksperymentów z uszkodzoną nieco matrycą) nawet bardzo silnie naciskać
    na ekran to mimo tego zawsze obraz powracał do normalnej jakości, w
    ciągu sekund. Może tak jest dla matryc TN na jakiej eksperymentowałem.
    Lecz ten z zacienieniami ma matrycę S-PVA i na nim wolę nie
    eksperymentować :) Ciekawe jakie matryce mają te monitory o których
    twierdzisz że mają te "zamglenia". Jak nie wiesz albo ci się nie chce
    szukać to podaj typy monitorów, ja sobie już pogrzebię.
    --
    Jacek
    I hate haters.