  • Data: 2014-10-14 11:53:02
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-14 10:18, 666 pisze:
    > Z przykrością stwierdzam, że u mnie akumulatory Centra (kupowane w Makro
    > Cash) dość szybko padają.
    > Aku (80-100 Ah) niby dobre, ale w zimie rano po nocy diesla nie zakręcą.
    > A odpisuję, bo akurat wczoraj reperowałem zegar marki Ruhla (kto to
    > pamięta ;)), w którym siedzi bateria alkaliczna R14 robiona dla Ikei
    > przez Varta, z terminem przydatności 2007 rok (czyli zapewne kupiona
    > około 2002 roku), i zegar chodzi, budzik w nim działa, bateria nie wylewa.
    > Podobnie ze znaną mi kolejką Lego na 6-8 paluszków Varty.
    > Co firma to firma.

    Jak już się chwalimy, to niedawno wymieniłem akumulator w swoim Oplu
    Combo. Aku miał równo 10 lat jak padł. Auto - diesel, jeździł głównie na
    krótkich dystansach ok 5 km.

    Ale rekord to dwie baterie R6 marki Casio w kalkulatorze Casio.
    Kalkulator ma 33 lata, działa do dziś, baterie nie wyciekły, nie ma
    doładowującego panelu solarnego. Kupiony w 1981r w Anglii za bajeczną
    wtedy kwotę - miesięczną pensję.
    (kosztował 12,95 funta).