  • 11. Data: 2009-03-27 10:06:24
    Temat: Re: Vista czy XP? za i przeciw...
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

    a...@g...com pisze:
    > Czy jest jakikolwiek racjonalny powód żeby zainstalować sobie MS Vista
    > zamiast XP (na nowo zakupionym laptopie)?
    > Ile kosztuje Vista a ile XP i gdzie i jak kupić żeby nie było żadnych
    > prawniczych problemów?

    Za: mam takiego laptopa i był fabrycznie z Vistą, więc nie ma problemów
    ze sterownikami, nie wiem czy był z XP, jeśli nie, to może być problem
    ze sterownikami, sprawdź sobie na stronie HP. Tylko musiałem 2GB RAM
    wsadzić, bo na 1GB działał marnie.
    Gdzie kupić: w dowolnym sklepie, w którym dadzą Ci f-rę, masz hologram +
    f-ra i jesteś legalny.

    Sam laptop niestety nie jest zbyt udany, grzeje się mocno, szczególnie
    dysk, więc 2GB RAM, które odciążą SWAPa jest bardzo przydatne.

    Mi Vista nie przeszkadza, działa dobrze i robi to co ma robić w zwykłym
    użytkowym sprzęcie.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 12. Data: 2009-03-27 10:24:20
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 11:25:28 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > Czy jest jakikolwiek racjonalny powód żeby zainstalować sobie MS Vista
    > zamiast XP (na nowo zakupionym laptopie)

    Racjonalny? Nie. Skoro to jest *nowo* zakupiony laptop, to takie pytanie ma
    sens *przed* zakupem, nie po.
    Chyba ze przez "nowozakupiony" nie masz na mysli fabrycznie nowy, a kupiony
    uzywany
    Jesli to nie nowy sprzet - upewnij sie ze ma min 2GB RAM. Bez tego nie warto
    myslec o Viscie.
    Jesli masz na tyle pamieci - to dwie opcje - zmieniac na Viiste teraz (wcale
    nie jest taka zla jak niektorzy narzekaja) lub czekac na WIndows 7 ktory
    jest bez porownania lepszy.

    > Ile kosztuje Vista a ile XP i gdzie i jak kupić żeby nie było żadnych
    > prawniczych problemów?

    Najlepiej w sklepie:) Teraz juz nie ma tych idiotyzmow co kiedys, ze trzeba
    bylo kupowac OEMa z myszka.

    --
    Mark

  • 13. Data: 2009-03-27 10:54:12
    Od: "zho" <b...@p...com>

    > Jesli masz na tyle pamieci - to dwie opcje - zmieniac na Viiste teraz
    > (wcale
    > nie jest taka zla jak niektorzy narzekaja) lub czekac na WIndows 7 ktory
    > jest bez porownania lepszy.

    Male sprostowanie MA byc. Vista w wersji beta tez obiecywala bardzo wiele a
    teraz slychac narzekania. Ja do swojej Visty nie mam zastrzezen, ale
    poprawilem ja troszke :)

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 14. Data: 2009-03-27 13:23:00
    Od: a...@g...com

    On Mar 27, 11:24 am, Mark <t...@a...w.pl> wrote:

    > Najlepiej w sklepie:) Teraz juz nie ma tych idiotyzmow co kiedys, ze trzeba
    > bylo kupowac OEMa z myszka.

    A ile kosztuje? bo XP bodajże około 360 zł... Czy Vista dużo więcej?

  • 15. Data: 2009-03-27 13:33:03
    Od: a...@g...com

    On Mar 26, 9:28 pm, Michal Kawecki <k...@o...px> wrote:
    > Jest bez porównania bezpieczniejsza, pozwala na wygodną pracę bez
    > uprawnień administratora,

    Co masz na myśli? Ja w XP zawsze stosuję zasadę, że normalne
    użytkowanie realizuję na koncie zwykłego, nieuprzywilejowanego
    użytkownika, broń Boże NIE na koncie z uprawnieniami administratora,
    co niestety robią prawie wszyscy. A zresztą domyślnie po
    zainstalowaniu XP uruchamia się od razu, bez żadnego logowania ani
    nic, do konta o prawach administratora o nazwie o którą pyta się pod
    koniec instalacji i... tak zostaje po wsze czasy! Dla zwykłego
    zjadacza windy, jak widzę, utworzenie osobnego konta zwykłego
    użytkownika, pozakładanie haseł do kont Administratora itd. to zbyyyyt
    wiele!
    A potem jest: ratuuuuunku, dlaczego ten komp tak wolno chodzi!!!!
    Wtedy po sprawdzenia antywirusem wyskakuje... 300 koni
    trojańskich! ;)

    Tak więc ja się zapytowywuję, czy w Wiście jest to jakoś inaczej
    rozwiązane bo przecież na zwykłym koncie w XP nie da się instalować
    programów...

    > no i generalnie jest o wiele wygodniejsza w użytkowaniu.

    tylko bez generalizmów, proszę konkretnie

  • 16. Data: 2009-03-27 13:38:38
    Od: a...@g...com

    On Mar 27, 7:19 am, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    5g2000yqm.googlegroups.com...

    > U znajomego dobrze chodzi (na identycznym lapie), ale musisz na starcie pousuwać
    > wszystkie zbędne programy, jakie producent wcisnął (najlepiej samemu na nowo
    > zainstalować system).

    znaczy, że tych sterowników co można ściągnąć ze stronek hp specjalnie
    dla tego modelu to... nie ma co sobie zawracać nimi głowy?

    Poza tym ten model ma taką funkcję jak Quick Play (czy jakoś tak) a
    polega to na tym, że możesz oglądać film DVD bez bootowania systemu.
    Widzę, że jest tam fabrycznie dodana osobna partycja z oesem pt.
    "miniNT" czy jakoś tak, która to ma tylko playera i absolutne minimum
    do jego działania. Co z tym? Czy zupełnie to wywalić? Bo chodzi o to,
    że laptop ma specjalne guziki do obsługi tej funkcji... a nie wiem też
    czy nie ma innych udogodnień sprzętowych z tym związanych? Jak to
    sensownie wykorzystać we WŁASNEJ instalacji oesa?

  • 17. Data: 2009-03-27 14:31:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    a...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc ja się zapytowywuję, czy w Wiście jest to jakoś inaczej
    > rozwiązane bo przecież na zwykłym koncie w XP nie da się instalować

    Mój syn pracuje na uprawnieniach zwykłego użytkownika, ale jakakolwiek
    instalacja jakiejś gry, bądź jakiegoś małego programiku, wymaga
    praktycznie grzebania w rejestrze i poszukiwania kluczy i zmienianie im
    uprawnień.

  • 18. Data: 2009-03-27 14:36:08
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "a...@g...com"
> [...]
    >użytkowanie realizuję na koncie zwykłego, nieuprzywilejowanego
    >użytkownika, broń Boże NIE na koncie z uprawnieniami administratora,

    Spróbuj np. pograć w ET ze zwykłego użytkownika.
    Albo odpalić wiele gier z ich chorymi securomami, czy innymi takimi
    badziewiami.

    --
    Kruk@ -\ | My hovercraft is full of eels.
    }-> epsilon.eu.org |

  • 19. Data: 2009-03-27 14:36:20
    Od: a...@g...com

    On Mar 27, 3:31 pm, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

> [...]
    > instalacja jakiejś gry, bądź jakiegoś małego programiku, wymaga
    > praktycznie grzebania w rejestrze i poszukiwania kluczy i zmienianie im

    ale na wiście czy na xp?

  • 20. Data: 2009-03-27 16:04:06
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    a...@g...com pisze: