  • 1. Data: 2009-03-19 17:20:19
    Temat: Re: Jaka grafa na PCI/AGP = 1680x1050?
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    cura pisze:
    > Witam,
    >
    > Szukam najtańszych kart graficznych na PCI lub AGP które będą w stanie
    > wyświetlić obraz w rozdzielczości 1680x1050. Docelowo trafią do kompów
    > siemensa gdzie mam wolne porty PCI i AGP(x4) - zintegrowana nie daje
    > wymaganej rozdzielczości. Nie zależy mi na wydajności 3D - praca tylko
    > biurowa. Czy możecie coś polecić?

    Sprawdzić jaka tam jest integra i podać jej sterowniki do monitora.
    Trupek pt. i855 bez własnej pamięci nie ma najmniejszych problemów z
    1680x1080 i spokojnie wszystko 2D można na tym robić.
    Bez wgranych sterowników do monitora rozdzielczości kończyły się bodajże
    na 1024x768. Jeśli to nie jest jakiś wyjątkowy antyk na 95% będziesz
    miał wymaganą rozdzielczość na monitorach 22" bez inwestowania w sprzęt,
    bawienia się z dokładaniem grafiki i zakupami na A.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 2. Data: 2009-03-19 17:23:40
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Vituniu pisze:

    > Kwestia tylko tego, czy sa sterowniki przewidujace proporcje
    > 16:10. Do Rage nie ma, do Radeonow sa....

    Nawet wspomniany i855 AKA IntelExtremeGraphic2 na systemowych
    sterownikach ma 16:10, do komputera z i810 nie sięga mi kabel, a
    strasznie nie chce mi się tego rozbierać by podłączyć, ale pewnie też
    by dało się ustawić 16:10. W tym przypadku (2D) układy zintegrowane
    miewają lepszy support w sterownikach niż stare układy jak Rage nawet
    128, bo w końcu przewidziane były tylko do pracy 2D.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 3. Data: 2009-03-26 10:10:09
    Temat: Jaka grafa na PCI/AGP = 1680x1050?
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Witam,

[...]

    pozdrawiam,
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-03-26 11:05:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 11:10:09 +0100, cura napisał(a):

> [...]
    > siemensa gdzie mam wolne porty PCI i AGP(x4) - zintegrowana nie daje
    > wymaganej rozdzielczości. Nie zależy mi na wydajności 3D - praca tylko

    Np.
    http://www.allegro.pl/item587687975_ati_radeon_9100_
    64_mb_ddr_dvi_rewelacja.html

    Ogólnie Radeony od 8500 do 9250 polecam do czegoś takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2009-03-26 11:16:30
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    cura pisze:
> [...]
    > siemensa gdzie mam wolne porty PCI i AGP(x4) - zintegrowana nie daje
    > wymaganej rozdzielczości. Nie zależy mi na wydajności 3D - praca tylko

    Np. moje X800GTO od Sapphire na AGP daje rade.

    --
    Qlfon, Kraków

  • 6. Data: 2009-03-26 11:50:48
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ogólnie Radeony od 8500 do 9250 polecam do czegoś takiego.

    7200 tez daje rade :)

    (wlasciwie kazdy Rage tez by dal, gdyby tylko
    dodac do sterownikow odpowiednie tryby)

    Osobiscie jednak doplacilbym do 9550.
    (okolo 50,- na Alledrogo)

    Glownie ze wzgledu na ilosc wydzielanego ciepla.
    (9100 to jakies 35W a 9550 okolo 15W)
    Nie tylko daje sie chlodzic malym radiatorkiem,
    ale tez nie podgrzewa zanadto niczego w okol.

    Nie wiem jakie w tych Siemensach sa obudowy,
    jak rozwiazana wentylacja i ile lat planujesz utrzymac
    je przy zyciu bez wymiany elektrolitow :)

    No i, w sumie, jesli obok jest jakis Prescott czy inny
    Northwood, to te dodatkowe max. 20W ciepla do
    odprowadzenia to wlasciwie blad statystyczny... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2009-03-26 12:02:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "cura" <m...@d...majlowy> napisał w wiadomości
> [...]
    > siemensa gdzie mam wolne porty PCI i AGP(x4) - zintegrowana nie daje
    > wymaganej rozdzielczości. Nie zależy mi na wydajności 3D - praca tylko

    Wgraj najnowsze stery do integry, może pojawi sie 1680x1050. Albo wgraj
    stery do monitora, też chyba powinna sie pojawić wtedy ta rozdziałka.

  • 8. Data: 2009-03-26 16:01:41
    Od: cura <m...@d...majlowy>

    Vituniu wrote:

    > 7200 tez daje rade :)

    Jesteś tego pewny? Nie chciałbym wtopić kasy, a potrzebuję ich trochę. :)

    > Nie wiem jakie w tych Siemensach sa obudowy,
    > jak rozwiazana wentylacja i ile lat planujesz utrzymac
    > je przy zyciu bez wymiany elektrolitow :)

    Zwyczajne desktopy, wchodzą normalne karty (nie low-profile).

    > No i, w sumie, jesli obok jest jakis Prescott czy inny
    > Northwood, to te dodatkowe max. 20W ciepla do
    > odprowadzenia to wlasciwie blad statystyczny... ;)

    To akurat nie ma znaczenia. Te kompy są do biura, jak się jakiś zważy to
    stawiam kolejny, szkoda czasu na zabawę przy takich cenach (~200zł).

    Dzięki za info,

    pozdrawiam,
    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-03-26 16:55:57
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Qlfon pisze:
    > Np. moje X800GTO od Sapphire na AGP daje rade.

    Poważnie? ;-)

    --
    PSYLO

  • 10. Data: 2009-03-26 17:15:13
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jesteś tego pewny?

    Nie. :)

    To znaczy - to na pewno byl Radeon z serii 7x00
    i na pewno 1680*1050... Wywalilem go tylko dla tego,
    ze radiator parzyl w rece, a chcialbym, zeby ten komp
    pozyl jeszcze pare lat ;)

    Dam znac wieczorem dokladnie co to byl za model :)

    > Nie chciałbym wtopić kasy, a potrzebuję ich trochę. :)

    Tak na prawde, to ograniczenia sprzetowe praktycznie
    nie wystepuja.... Wlasciwie kazda karta z 8 MB na pokladzie
    i sensownym RAMDACem wyciagnie 1680*1050 60Hz 24bit..

    Kwestia tylko tego, czy sa sterowniki przewidujace proporcje
    16:10. Do Rage nie ma, do Radeonow sa.... Do Rivy mozna
    by sie pobawic RivaTunerem i pewnie by dzialalo...
    Nie wiem jak z Matrox'ami... mam gdzies G200,
    jak starczy czasu - sprawdze :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.