  • Data: 2016-09-01 14:21:48
    Temat: Re: Vista na Skylake?
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Proces ggs <ggs_@_konto.pl> zwrócił błąd:

    > No ale ze sterownikami do czego jest problem?
    >
    > Przykladowo - dla weterana XP przy chipie Z8x Intela jeden znaczacy klopot to
    wbudowana grafika Intel HD .Z resztą problemu nie ma.

    A której wersji sterowników do dysków SATA używasz? Ponadto, z8x mają
    USB3 intela. Intel nie zapewnia sterów USB ani dla XP ani dla Visty,
    czyli też chyba nie działa?

    Ostatecznie zdecydowałem się jednak nie na Skylake (m.in. z powodu braku
    ehci), ale na Haswella (z97 i i7-4790K, m.in. dlatego, że potrzebny mi
    szybki jeden wątek, a ten procek wygląda że jest nadal najszybszy w tej
    dziedzinie).

    Miałem lub mam problemy z:

    -NIEROZWIĄZANE:
    USB 3.0. Intel zapewnia stery od Win7 w górę. Zainstalowałem
    zmodyfikowane sterowniki z www.win-raid.com, ale to nie pomogło, bo
    stery Intela używają funkcji kernela dodanych dopiero w Win7. Na
    szczęście chipset z97 jeszcze wspiera EHCI, więc da się wymusić w Biosie
    działanie tego jako USB 2.0. Tym niemniej jedyny USB 3 jaki mam to ten z
    karty PCEx Renesasa, która działa na Viście.

    -Rozwiązane:
    Sterowniki do RAID. Użyłem sterowników zmodyfikowanych ze strony
    http://www.win-raid.com/t11f23-Modded-Intel-AHCI-and
    -RAID-Drivers-digitally-signed.html
    w wersji v11.2.0.1006. Działają też na XP. Miałem początkowo problem, bo
    po zmianie płyty windows cofnął sterownik do wersji z roku 2006, i
    uparcie twierdził że wersja z roku 2012 jest gorsza. A ta z roku 2006
    powodowała, że ani windows ani oprogramowanie Intela nie widziało dysków
    RAID w ogóle. (dla porównania bootowalny z USB windowsowy Paragon
    Advanced Recovery z roku 2010 je widział, podobnie wszystkie linuksy).
    Po wymuszeniu nowszych sterów dyski zostały zobaczone, a struktura RAID
    przywrócona. Dziwne że żadnego BSODa nie miałem przy tej zabawie.

    -Rozwiązane:
    Intelowski ethernet, konkretnie i217-V. Sterowniki są od Win7 w górę.
    Poradziłem sobie tak, że wziąłem sterowniki od i210-V z Visty, i
    zmieniłem *.inf tak, żeby były używane w i271-V. Podobnie można zrobić z
    XP.

    -Rozwiązane:
    9 Series Chipset Family SMBus Controller. Początkowo myślałem że to
    tylko wpis do rejestru, ale okazało się że jednak posiada prawdziwy
    sterownik. Mało ważne, ale niektóre programy monitorujące używają.
    Znalazłem w starych sterach intela.

    -Nieznane:
    Grafika Intela (w CPU) i audio Realteka (na płycie). Nie wiem, bo nie
    włączałem. Sterów Intela nie ma do Visty (ani XP), natomiast sterowniki
    do ALC1150 (Realtek) istnieją, ale mają kilkaset mega i nie chciało mi
    się ich sprawdzać.

    Jak widać nie mogę skorzystać tylko z USB 3 i być może grafiki
    wbudowanej, a reszta jakoś się dała ustawić.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.