  • 1. Data: 2016-08-05 22:41:43
    Temat: Vista na Skylake?
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    W sumie nie wiem czy to bardziej sprzętowy czy programowy problem, ale
    czy komuś udało się zainstalować Vistę na systemie z procesorem Skylake,
    ewentualnie zainstalować Skylake na Viście?

    Nie spodziewam się że na grupie jest ktoś taki, ale może ktoś czytał o
    podobnym przypadku, albo ma pogląd. Konkretnie mnie interesuje Vista
    x64, a ze strony sprzętowej np. płyta na chipsecie Z170. Wiem że na Win7
    się da (choć Mikrosoft się odgrażał że Skylake to ostatni procesor który
    na Win7 będzie wspierany, a i tak tylko jeszcze przez rok czy dwa). Nie
    mam np. pewności czy sterowniki do płyty z siódemki pójdą na Viście.

    Mam taki system na Viście, i się zastanawiam czy dam radę przenieść go
    na nową płytę bez reinstalacji (z chipsetu P35 i procka Q9650 :)) Ze
    starymi i7 się dało wykonać taką operację, lecz one były "wspierane" na
    tym OS, i ze strony producentów sprzętu i systemu operacyjnego. Jakby mi
    się nie udało to zamierzam najpierw zrobić upgrade do Win7, ale wolałbym
    odwrotną kolejność.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 2. Data: 2016-08-06 01:19:00
    Temat: Re: Vista na Skylake?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2016 22:41:43 +0200, Saiko Kila napisał(a):

> [...]
    > tym OS, i ze strony producentów sprzętu i systemu operacyjnego. Jakby mi
    > się nie udało to zamierzam najpierw zrobić upgrade do Win7, ale wolałbym

    Sprawdzaj dostępność sterowników dla nowego chipsetu dla Visty. Jeżeli ich
    nie ma, to może być niefajnie.

    --
    [ Przemysław ,,Rico" Ryk ]
    [ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego ]

  • 3. Data: 2016-08-06 11:16:09
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Saiko Kila" <f...@b...cy> wrote in message
    >W sumie nie wiem czy to bardziej sprzętowy czy programowy problem, ale
    > czy komuś udało się zainstalować Vistę na systemie z procesorem Skylake,
    > ewentualnie zainstalować Skylake na Viście?

    No ale ze sterownikami do czego jest problem?

    Przykladowo - dla weterana XP przy chipie Z8x Intela jeden znaczacy klopot to
    wbudowana grafika Intel HD .Z resztą problemu nie ma.

  • 4. Data: 2016-08-06 22:09:38
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces ggs <ggs_@_konto.pl> zwrócił błąd:
    > "Saiko Kila" <f...@b...cy> wrote in message
    >>

    > No ale ze sterownikami do czego jest problem?

    Głównie chodzi mi o Intel INF (do serii Z100), Intel SATA (u Gigabyte
    tzw. Preinstall) no i Intel Rapid Storage (do RAIDa). Są też oddzielne
    stery dla USB 3.0.

    Do tego Intel Management Engine Interface, który z kolei wymaga poprawki
    Microsoftu, KB2685811, aczkolwiek co to dokładnie jest nie udało mi się
    ustalić, i jak bardzo niezbędne.

    Przy płytach z tym chipsetem po prostu nie ma Visty na liście systemów
    do wyboru, jak sobie ściągasz stery. XP też nie ma, najniższy jest Win7.

    Co ciekawe, wedle loga jednego ze sterów (Intel MEI, spróbowałem je
    sobie zainstalować) instaler poszukuje wind w wersji: 5.1, 5.2, 6.1, 6.2
    6.3. Vista SP2 to 6.0.1.2. Ciekawe dlatego, że 5.1 to inaczej XP, a 5.2
    to Server 2003. Najważniejszy jest jednak INF.

    > Przykladowo - dla weterana XP przy chipie Z8x Intela jeden znaczacy
    > klopot to wbudowana grafika Intel HD .Z resztą problemu nie ma.

    Czyli w przypadku Z8x sterowniki z Win7 działają na XP?

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 5. Data: 2016-08-06 22:10:08
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Przemysław Ryk <p...@g...com> zwrócił błąd:

    > Sprawdzaj dostępność sterowników dla nowego chipsetu dla Visty. Jeżeli ich
    > nie ma, to może być niefajnie.

    Oficjalnie nie ma.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 6. Data: 2016-08-07 10:24:24
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    > Głównie chodzi mi o Intel INF (do serii Z100), Intel SATA (u Gigabyte
    > tzw. Preinstall) no i Intel Rapid Storage (do RAIDa). Są też oddzielne
    > stery dla USB 3.0.

    Ostatni Rapid Storage jaki działa na XP to 11.2.1006

    jaki na Viscie to nie sprawdzałem , zostaje ręcznie wrzucac wersje i patrzec na
    którym sie juz OS nie podniesie :-)

    > Do tego Intel Management Engine Interface, który z kolei wymaga poprawki
    > Microsoftu, KB2685811, aczkolwiek co to dokładnie jest nie udało mi się
    > ustalić, i jak bardzo niezbędne.

    A wiszą jakies urządzenia na żółto w Menedżerze?

    Może ręczna instalacja z infa zadziała?

    > Czyli w przypadku Z8x sterowniki z Win7 działają na XP?

    Nie z Win7.

    Problem w tym że wogóle nie ma pewnego dzialającego drivera do VGA Intela dla XP.
    Reszta (Intel Inf , MEI itp instalują sie ze starszych wersji dla XP i żadnego
    problemu ja nie widzę)

  • 7. Data: 2016-08-07 23:01:17
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces ggs <ggs_@_konto.pl> zwrócił błąd:

    > Ostatni Rapid Storage jaki działa na XP to 11.2.1006
    >
    > jaki na Viscie to nie sprawdzałem , zostaje ręcznie wrzucac wersje i
    > patrzec na którym sie juz OS nie podniesie :-)

    W sumie też pomysł.

    > A wiszą jakies urządzenia na żółto w Menedżerze?
    >
    > Może ręczna instalacja z infa zadziała?

    Pytam się na przyszłość. Zamieniam sobie platformę na Haswella lub
    Skylake, o Haswellu trochę znalazłem (też nie jest "wspierany"
    normalnie), Skylake jest trochę za nowy żeby dużo znaleźć. Zresztą w
    międzyczasie spadł trochę promil użytkowników Visty.

> [...]
    > Intela dla XP. Reszta (Intel Inf , MEI itp instalują sie ze
    > starszych wersji dla XP i żadnego problemu ja nie widzę)

    Acha. No tak też by mi odpowiadało. Właściwie stery do chipsetu nie są
    bezwzględnie potrzebne, chociaż niektóre byłyby pożądane (np. do USB
    3.0).

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 8. Data: 2016-08-07 23:56:57
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    wiem ze to post nieco z tylka wziety (bo bez konkretow) ale czesc tego co oferuje
    skylake jest dostepna tylko pod w8 i wyzszymi.
    w sensie- jako-tako zadzialac zadziala, natomiast nie wykorzysta sie potencjalu
    procka, szczegolnie na laptopach.

    o, znalazlem cos. http://betanews.com/2016/03/22/extended-skylake-supp
    ort-windows-7-windows-8-1/

    simon

  • 9. Data: 2016-08-08 01:20:04
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Szymon von Ulezalka <s...@g...com> zwrócił błąd:
> [...]
    skylake jest dostepna tylko pod w8 i wyzszymi.
    > w sensie- jako-tako zadzialac zadziala, natomiast nie wykorzysta sie potencjalu

    Z tego co rozumiem to główną ofiarą są "niższe stopnie zasilania" (co
    faktycznie dotyka notebooków), no i obsługa EHCI (co znaczy że nie da
    się prosto zainstalować Win7 od nowa za pomocą nośnika USB i
    klawiatury/myszy USB). Jak dla mnie da się żyć.

    --
    Saiko Kila
    Being such a great country is a hassle, I can tell you. That is why we

  • 10. Data: 2016-08-10 20:59:34
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" napisał:

    > Mikrosoft się odgrażał że Skylake to ostatni procesor który
    > na Win7 będzie wspierany ...

    Czy to oznacza zmianę/modyfikację listy rozkazów procesora?

    Pzdr