  • Data: 2018-04-12 22:52:09
    Temat: Re: W jaki sposób osadzane są glify na stronach WWW?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-12 o 22:34, Borys Pogoreło pisze:

    > Czemu uparcie patrzysz na to jak na pojedyncze litery?

    Nie patrzę uparcie lecz uparcie pytam o wyjaśnienie jak to technicznie
    jest realizowane. Odnoszę wrażenie, że popełniam jakiś nietakt chcąc to
    wiedzieć.

    > Ligatury służą do specyficznego wyświetlenia *kilku* liter. Przeglądarka
    > dostaje w tekście np. "ffi", w foncie ma zdefiniowaną ligaturę dla tego
    > zbitku liter, więc podmienia całość. Fonty z symbolami po prostu
    > wykorzystują (czy też wręcz nieco nadużywają) tę właściwość.

    Czyli wynika z tego, że jest tak jak zacząłem (w innej gałązce dyskusji)
    to podejrzewać a dopiero teraz wreszcie ktoś odpowiada na moje pytanie :-)

    Potwierdź zatem czy dobrze myślę. Skoro ikonę np. wspomnianego androida
    mogę wyświetlić na dwa sposoby:

    1. podając kod znaku
    2. podając ciąg znaków

    ... to implikuje, że font musi być odpowiednio przygotowany i posiadać
    dwa niezależne mapowania: pierwsze tradycyjne znak->reprezentacja
    graficzna i drugie nowe (przynajmniej dla WWW) ciąg znaków ->
    reprezentacja graficzna. Czy tak to się odbywa?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek