    From: "pablo" <W...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
    Date: Thu, 24 Jun 2010 19:15:49 +0200

    > Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił.
    > Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z
    > szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników
    > produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku
    > konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów).
    > Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z
    > początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie
    > VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach.

    Mamy w firmie 5 passatow 2.0 tdi 170 KM 2006 r. Przebiegi 100 tys - 220 tys.

    Zadne ze wspomnianych przez ciebie awarii nie wystapily.

    Co wystapilo :

    - Passat z najmniejszym przebiegiem (ok 100 tys) ostatnio mial wymieniony
    jeden wtrysk. Wczesniej wycinany FAP - mechanicznie i programowo. Zapchal
    sie a ASO chcialo jakies chore pieniadze. Auto z najmniejszym przebiegiem,
    ale najbardziej zameczone - dwa duze dzwony, kilka stluczek. Podejrzewam, ze
    te awarie spowodowane byly dzwonami i emeryckim stylem jazdy (wysokie biegi
    i niskie obroty ;)

    - Passat z najwyzszym przebiegiem (220 tysi) przy 200 tysiacach mial
    wymieniane jakies uszczelnienia w silniku, ale nie pamietam do konca co to
    bylo. ASO skasowalo chyba ze 3k PLN. Wymieniane mial tez jakies elementy
    zawieszenia, ale to juz zuzycie, nie awaria.

    Pozostale 3 sztuki (140 - 170 tysiecy km) bez awarii, w jednym tylko
    elementy zawieszania wymieniane. No i ostatnio wszystkie 5 sztuk mialo akcje
    serwisowa na naped pompy oleju - oczywiscie ASO twierdzilo, ze zadnej akcji
    nie ma, ale po pokazaniu na niemieckiej stronie VW, ze sie kwalifikuja z
    wielkim bolem zrobili.

    Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem
    FaP'u

    pzdr