  • Data: 2012-07-29 14:38:10
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: n...@m...invalid szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.07.2012 r. 13:06, Marek Borowski pisze:
    > Jestem przeciwny jakiejkolwiek moderacji.
    Ja również. Z *.moderowana bym nie korzystał. Ale nie mam lepszego
    pomysłu jak /na teraz/ zapobiec odpływowi postujących.

> [...]
    > systemem dyskusyjny ktory:
    >
    > a) Jest tak samo wygodny w czytaniu jak newsy. (Zadnych przegladerk www)
    > b) Jest rozroszony i nie ma wlasciciela.
    > c) Kazdy dyskutant jest unikalnie identyfikowany i veryfikowany (np.
    > Rejestracja z weryfikacja z Karty Kredytowej);
    > d) Kazdy post jest popisany cyfrowo i jednoznacznie przypisany dyskutantowi
    > e) Istnieje system punktowania postow / dyskutantow z podzialem na
    > merytoryka, stylistyka, kultura osobista idp.
    > f) Kazdy moze sobie zrobic black_liste na postawie punktacji.
    >
    > Jak na razie tylko newsy sa do w/w zblizone.
    [...]
    > Niestety e bez moderacji jest trudne do realizacji.
    Podzielam wszystko powyższe poza c). Inaczej wiązałoby personalnie z
    tożsamością w sieci. Nie do przyjęcia w dzisiejszych czasach.

    d) można zapewnić PGP/GPG, ewentualnie S/MIME/X.509.

    e) i f) może zapewnić jakiś system p2p, crowd-sourcing (podobny rating
    stosuje angielska Wiki), ale do tego wymagane byłoby ustandaryzowanie
    scorefile'i.

    Por. także WOT/Web of Trust, Monkeysphere.