    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wentylacja garażu blaszanego
    Date: Wed, 19 Jan 2011 00:04:39 +0100

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ih0v8p$6bo$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > pare dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem używanego blaszaka z
    > blachy trapezowej. Garaż absolutnie typowy: 3x5m,, konstrukcja z
    > kątowników, spadek płaskiego dachu do tylu. drzwi dwuskrzydłowe itp, itd.
    > No i do pełni szczęsliwości przeszkadza mi wilgoć w środku. Wiem, że
    > sytuacja pogodowa niesprzyjajaca ale bez przesady. Wydaje się że lekki
    > przewiew powienien poprawić sytuację. Niestety nigdzie nie ma nawet śladu
    > po kratach wentylacyjnych, a do tego nawet Sieć milczy na ten temat :-(
> [...]

    Wlot (nawiew) wentylacji 30-50 cm ponad gruntem, wylot (wywiew) kominkiem
    dachowym lub otworem w ścianie zlokalizowanym przy dachu. Najskuteczniej
    jeżeli będą po przeciwnych stronach, np nawiewy z przodu wywiewy z tyłu
    garażu. Jeżeli masz ściany nieprzylegające do innych garaży to wywiew możesz
    zrobić ze zwykłej rury kanalizacyjnej zakończonej kominkiem (daszkiem)
    wywiewnym. Sensowna średnica do tego celu to 150 mm

    Nawiew wykonaj tak aby nie można było zaczepić o niego liny z hakiem co jest
    dość popularną metodą wchodzenia do czyichś garaży przy użyciu samochodu.
    Jeżeli okolica niebezpieczna to usuń z drzwi wszelkie ucha do kłódek a
    jeżeli masz na drzwiach uchwyty o zamknietym obrysie to je przetnij na
    srodku aby w razie zaczepienia liny celem wyrwania drzwi uchwyty rozgięły
    się a nie służyły za punkt mocowania. Zamiast uch do kłódek, rękojeści i
    klamek daj sobie ze dwa pasowane zamki i jakiś "patent" np sztabę wewnątrz
    garażu zasuwaną "łamanym" kluczem tak aby skrzydła bramy były gładkie.