  • 1. Data: 2011-01-17 08:40:00
    Temat: Wentylacja garażu blaszanego
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Witam,

    pare dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem używanego blaszaka z
    blachy trapezowej. Garaż absolutnie typowy: 3x5m,, konstrukcja z
    kątowników, spadek płaskiego dachu do tylu. drzwi dwuskrzydłowe itp,
    itd. No i do pełni szczęsliwości przeszkadza mi wilgoć w środku. Wiem,
    że sytuacja pogodowa niesprzyjajaca ale bez przesady. Wydaje się że
    lekki przewiew powienien poprawić sytuację. Niestety nigdzie nie ma
    nawet śladu po kratach wentylacyjnych, a do tego nawet Sieć milczy na
    ten temat :-(
    Ma ktoś koncepcje gdzie i jakie wstawić kratki wentylacyjne?

    Adampio

  • 2. Data: 2011-01-17 12:37:44
    Temat: Re: Wentylacja garażu blaszanego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 17, 8:40 am, Adampio <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > pare dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem u ywanego blaszaka z
    > blachy trapezowej. Gara absolutnie typowy: 3x5m,, konstrukcja z
    > k townik w, spadek p askiego dachu do tylu. drzwi dwuskrzyd owe itp,
    > itd. No i do pe ni szcz sliwo ci przeszkadza mi wilgo w rodku. Wiem,
    > e sytuacja pogodowa niesprzyjajaca ale bez przesady. Wydaje si e
    > lekki przewiew powienien poprawi sytuacj . Niestety nigdzie nie ma
    > nawet ladu po kratach wentylacyjnych, a do tego nawet Sie milczy na
    > ten temat :-(
    > Ma kto koncepcje gdzie i jakie wstawi kratki wentylacyjne?

    Będzie rdzewiał. Im więcej wilgoci, tym więcej dziur przerdzewieje, a
    im więcej dziur tym mniej wilgoci. Ustali się stan równowagi, to
    proces sprwadzony na milionach blaszaków.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-01-17 15:55:19
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-17 13:37, Konrad Anikiel pisze:
    > Będzie rdzewiał. Im więcej wilgoci, tym więcej dziur przerdzewieje, a
    > im więcej dziur tym mniej wilgoci. Ustali się stan równowagi, to
    > proces sprawdzony na milionach blaszaków.

    Garaż stoi już 15 lat i żadnych dziur nie widać...

    Adampio

  • 4. Data: 2011-01-17 16:05:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 17, 3:55 pm, Adampio <a...@o...pl> wrote:

    > Garaż stoi już 15 lat i żadnych dziur nie widać...

    Czyli przeżył już kilka samochodów. Te samochody musiały kiepskie być,
    skoro tworzyły dla niego ochronę katodową. Zły garaż kupiłeś :-)

    Konrad

  • 5. Data: 2011-01-18 03:00:47
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ma ktoś koncepcje gdzie i jakie wstawić kratki wentylacyjne?

    Dużo dużych, no i na logikę cześć na dole a cześć na górze.

  • 6. Data: 2011-01-18 18:10:14
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-18 04:00, Padre pisze:
    > Dużo dużych
    Z tym jest problem bo okolica mało bezpieczna :-(

  • 7. Data: 2011-01-18 18:40:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    A te obrotowe wywietrzniki co na pociągach widywałem.
    To ma sens tylko na ruchomym obiekcie?

    Robert

  • 8. Data: 2011-01-18 23:04:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po kratach wentylacyjnych, a do tego nawet Sieć milczy na ten temat :-(
    > Ma ktoś koncepcje gdzie i jakie wstawić kratki wentylacyjne?

    Wlot (nawiew) wentylacji 30-50 cm ponad gruntem, wylot (wywiew) kominkiem
    dachowym lub otworem w ścianie zlokalizowanym przy dachu. Najskuteczniej
    jeżeli będą po przeciwnych stronach, np nawiewy z przodu wywiewy z tyłu
    garażu. Jeżeli masz ściany nieprzylegające do innych garaży to wywiew możesz
    zrobić ze zwykłej rury kanalizacyjnej zakończonej kominkiem (daszkiem)
    wywiewnym. Sensowna średnica do tego celu to 150 mm

    Nawiew wykonaj tak aby nie można było zaczepić o niego liny z hakiem co jest
    dość popularną metodą wchodzenia do czyichś garaży przy użyciu samochodu.
    Jeżeli okolica niebezpieczna to usuń z drzwi wszelkie ucha do kłódek a
    jeżeli masz na drzwiach uchwyty o zamknietym obrysie to je przetnij na
    srodku aby w razie zaczepienia liny celem wyrwania drzwi uchwyty rozgięły
    się a nie służyły za punkt mocowania. Zamiast uch do kłódek, rękojeści i
    klamek daj sobie ze dwa pasowane zamki i jakiś "patent" np sztabę wewnątrz
    garażu zasuwaną "łamanym" kluczem tak aby skrzydła bramy były gładkie.

  • 9. Data: 2011-01-24 18:46:12
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Nigdy wcześniej nie analizowalem zasady wentylacji grawitacyjnej i
    doczytalem się własnie, że napedzą nią różnica temperatur, która w
    nieogrzewanym blaszaku jest minimalna.
    Na pocztek postanowilem więc wyciać w scianach bocznych nożycami do
    blachy dwa otwory (po przekątnej garażu), przykryc je metalowymi
    kratkami 15x15 cm mocując na śruby i sie zobaczy co z tego wyjdzie ;-)

  • 10. Data: 2011-01-24 20:35:12
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 19:46:12 +0100, Adampio napisał(a):

> [...]
    > wyciać w scianach bocznych nożycami do blachy dwa otwory (po przekątnej
    > garażu), przykryc je metalowymi kratkami 15x15 cm mocując na śruby i sie

    no właśnie nie jest minimalna, zwłaszcza jak słoneczko przygrzeje.... ;-)

    --
    pzdr
    meping