    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 28 Sep 2016 17:48:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 września 2016 19:30:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Moze faktycznie maja lepsze przepisy ... bo u nas to one maja metalowy
    > oplot IMO z powodow dekoracyjnych.
    > Bo plastikowe zbrojone tez sa, zreszta w wodociagach to zbrojenie IMO
    > niepotrzebne, to tylko w tych z oplotem dali jakis cienki wezyk i peka
    > bez oplotu.
    >
    > Zaraz ... do zimnej, a do cieplej ? Nie ma w Korei cieplej wody w
    > lazienkach ?

    Ciekawostka, bo zajrzałem pod zlew kuchenny w moim mieszkaniu. Blok nowy, raczej
    drogi, bo 10-piętrowy (tanie mieszkania są w 50-piętrowych). Pod zlewem jest w
    stropie wyrąbana wielka dziura, do niej nasypany jest grys. Z tego wystaje mnóstwo
    rur, jest wymiennik ciepła, jakieś zawory, cały węzeł cieplny. Rozdziela ciepło na
    kuchnię, pralkę, podłogi (ogrzewanie) i łazienkę. A do zlewu idą w górę dwa wężyki w
    stalowym oplocie. Jeden z czerwoną wstążką wplecioną między druty, drugi z niebieską.
    Nie wiem czy różnią się gatunkiem stali na oplot, czy to tylko taki bajer. Ten na
    zimną jest bardziej narażony na korozję, bo na nim się skrapla wilgoć, a na ciepłym
    się nie skropli, bo jest... no, ciepły. Jak widać, co chałupa to zwyczaj.

    > No wlasnie niekoniecznie. Bo jak zardzewieje od strony sciany, to moze
    > nie zauwazyc.
    > Chyba, ze tam pedantow duzo i rdzawe wykwity ktos zauwazy i zglosi.

    Część biurowa, czyli inżynierów dużo, inspektorów jakości, kierowników projektów.

    > A ciepla woda z tego podgrzewacza ? Fabryczna sztywna rura ?

    Nie rozumiem pytania. Podgrzewacz służy do podgrzewania wody (wchodzi zimna, wychodzi
    ciepła). Z podgrzewacza wystają króćce, podłączasz co chcesz. Ma kształt walca,
    50-litrowy zbiornik z elektryczną grzałką, w izolacji, obity blachą. W Polsce ludzie
    nazywają to bojler. Chyba dla podkreślenia że jak w środku zagotuje się woda to
    rozwali chałupę.