    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <b...@g...com>
    <57e50734$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <57e8e2a7$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <57ea3e17$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <57eba0f1$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Date: Thu, 29 Sep 2016 11:19:17 +0200

    dyskusyjnych:c394cbfd-af44-4655-82a9-a4b7c202daba@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 28 września 2016 19:52:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Żeby pół platformy spłonęło to musi się wydarzyć trochę więcej niż
    >pęknięty wężyk. To musiałby być cały szereg zaniedbań, wad
    >konstrukcyjnych,

    >Na rok daje się gwarancję, w wyjątkowych przypadkach na dwa. Potem to
    >już użytkownik się martwi.

    Czyli podsumujmy - klient na taka miliardowa platforme ma w d*, jak mu
    czasem wezyk peknie.
    Pracownik wymieni i tyle. A jak bedzie pekal zbyt czesto, to najwyzej
    dostawce zmieni.
    I nikt nie zamierza dostawcy rozliczac z pekajacych wezykow, no chyba,
    ze peknie na gwarancji.
    I nawet nie piszesz, ze wysles wezyki do sprawdzenia, i pozwiesz
    dostawce, jak sie okaze, ze nie spelniaja normy.
    Adwokaci kojsztuja wiecej niz wezyki.

    A ja nie jestem klient miliardowy, tylko szary konsument, dla mnie
    pekniety wezyk oznacza zalana podloge i spore straty.

    I teraz mam do wyboru:
    a) uwierzyc w marke,
    b) uwierzyc w deklarowany okres trwalosci - zdajac sobie sprawe, ze
    jak peknie przed terminem, to co najwyzej nowy wezyk dostane,
    c) wymieniac czesto,
    d) zakrecac wode,

    Co wybrac ?

    Tak czy inaczej - wiara decyduje.
    I dziwisz sie, ze chinska tandeta wygrywa :-)

    Nawiasem mowiac - firma APC(c) oferowala kiedys zabezpieczenia
    przepieciowe. Zabezpieczaja podlaczony sprzet przed skutkami burzy
    itd.
    I bylo w tym "ubezpieczenie" sprzetu - tzn w razie uszkodzenia przez
    przepiecie zwracali koszt sprzętu do jakiejs tam kwoty.

    Fakt, ze najtansze to one nie byly.

    Albo taki VW czy Mercedes. W USA dawal cos 8 lat gwarancji na
    "drivetrain". W Europie - rok. Potem Unia na nich wymusila 2 lata.
    W Europie widac nie musial. Konsument wystarczajaco przekonany, ze to
    dobre samochody robia.
    I to mi sie podoba - nie wiara, tylko gwarancja.
    Ale gwarancja na wezyk to malo ... deklaracja jest pustoslowiem,
    gwarancja w zasadzie tez :-(

    No, jest jeszcze opcja
    e) ubezpieczyc sie od zalania.
    Tylko dobrze polise przeczytac, zeby sie nie okazalo, ze wyplata jest
    rownie złudna jak trwalosc wezyka.
    Np. wyplaty nie ma, bo wezyki nie byly zmieniane co 2 lata :-)

    Ciekawe jak sie z naszym Boeingiem skonczy, tym co ladowal "na
    brzuchu".
    Tam tez zawiodl wezyk najpierw. Ale ubezpieczyciel chyba wyplacil,
    ciekawe czy ma interes scigac winnych ...

    J.