    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    Date: Thu, 29 Sep 2016 11:46:59 +0200

    dyskusyjnych:2b698c3b-d1a6-45a9-be51-60592dd706b7@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 28 września 2016 19:30:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Ciekawostka, bo zajrzałem pod zlew kuchenny w moim mieszkaniu. Blok
    >nowy, raczej drogi, bo 10-piętrowy (tanie mieszkania są w
    >50-piętrowych).
    >Pod zlewem jest w stropie wyrąbana wielka dziura, do niej nasypany
    >jest grys. Z tego wystaje mnóstwo rur, jest wymiennik ciepła,
    >jakieś zawory, cały węzeł cieplny. Rozdziela ciepło na kuchnię,
    >pralkę, podłogi (ogrzewanie) i łazienkę.
    >A do zlewu idą w górę dwa wężyki w stalowym oplocie.
    >Jeden z czerwoną wstążką wplecioną między druty, drugi z niebieską.

    No widzisz, tak mozna wierzyc sklepom :-)
    A wezyki pewnie "made in China", a oni nie beda mieli klopotu
    oznaczyc wymaganymi koreanskimi symbolami :-)

    >Nie wiem czy różnią się gatunkiem stali na oplot, czy to tylko taki
    >bajer.
    >Ten na zimną jest bardziej narażony na korozję, bo na nim się skrapla
    >wilgoć,
    >a na ciepłym się nie skropli, bo jest... no, ciepły. Jak widać, co
    >chałupa to zwyczaj.

    O tym nie pomyslalem. Raczej o tym, ze plastik do goracej wody to
    trzeba dobrac odpowiedni, a nie byle jaki.
    Choc w przecietnym mieszkaniu ta woda to ma niewielka temperature,
    40-50C.
    Ale juz w szpitalu widzialem ostrzezenie "uwaga - ciepla woda ma 70C
    i grozi oparzeniem".

    >Część biurowa, czyli inżynierów dużo, inspektorów jakości,
    >kierowników projektów.

    I kazdy ma wlasne projekty na glowie, nie musi sie po toaletach
    rozgladac.

    Predzej by jakas sprzataczka zobaczyla, ze rdzawy slad na scierce
    zostaje ... ale ona nie ma komu powiedziec :-)

    >Nie rozumiem pytania. Podgrzewacz służy do podgrzewania wody (wchodzi
    >zimna, wychodzi ciepła).
    >Z podgrzewacza wystają króćce, podłączasz co chcesz.

    Balem sie, ze to cos takiego:
    http://kociolkowo.pl/kospel-epj-p-4-4-primus-elektyc
    zny-przeplywowy-pod(3,14181,4409).aspx

    Czy podobne rozwiazania bez wezykow
    http://www.delimano.pl/przeplywowy_podgrzewacz_wody/
    ?med=sem&cex=8993470
    http://ogrzewacze.dafi.pl/ogrzewacze-nadumywalkowe/
    http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/ogrzewacze-wody
    /ogrzewacze-przeplywowe/elektryczny-przeplywowy-ogrz
    ewacz-wody-eps2-twister-4-4,p339578,l993.html

    >Ma kształt walca, 50-litrowy zbiornik z elektryczną grzałką, w
    >izolacji, obity blachą. W Polsce ludzie nazywają to bojler.
    >Chyba dla podkreślenia że jak w środku zagotuje się woda to rozwali
    >chałupę.

    Moze. Nawiasem mowiac - chyba nie rozwali - zadziala jakis zawor
    bezpieczenstwa.
    U nas raczej zabijaja piece weglowe.

    A fachowcy twierdza, ze co pewien czas trzeba podgrzac mocniej, zeby
    wybic bakterie, ktore sie zalegly w instalacji.
    Niekoniecznie az do wrzenia ...

    J.