  • Data: 2016-11-07 11:31:17
    Temat: Re: Wiatrak od procesora
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2016 o 08:03 ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:

    > Podłączę się z pytaniem:
    > Akurat kupiłem najtańszą (25 zł) podkładkę pod laptopa.
    > Niestety słychać ciche 'bzykanie', jakby wiatrak o coś zaczepiał (nie o
    > szum powietrza chodzi).
    > Wymieniłem na inny egzemplarz, bez zmiany.
    > "Bzykanie" ustaje momentalnie z chwilą odłączenia prądu (wiatraczek
    > jeszcze się kręci z rozpędu, a "bzykania" już nie słychać).
    > O co chodzi z tym "bzykaniem" wentylatora - wiatrak o coś zaczepia (moge
    > podkładkę rozkręcić i próbować tuningować), czy to efekt "elektryczny"?

    Spróbuj na chwileczkę zasłonić czymś wiatraczek, bez oporu powietrza
    wzrosną obroty.
    Posłuchaj, czy ten dźwięk się zmienia.

    Spróbuj też podsłuchać ew. sprzężenie z torem m.cz. - oddal podkładkę od
    laptopa, wyłącz głośniki, kartę dźwiękową etc.

    Zakładam, że podkładka jest zasilana z USB. Spróbuj zasilić ją z innego
    źródła niż laptop i posłuchać tego dźwięku.

    --
    Trefniś