  • Data: 2015-01-11 00:49:37
    Temat: Re: Wiatraki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 9 Jan 2015 00:29:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Dania podliczyła rok 2014. Wyszło że 39.1% energii wytworzyły wiatraki. Plan żeby
    do 2020 osiągnąć 50% może się okazać osiągnięty dużo wcześniej.

    No, a w Niemczech
    "pierwszy raz w historii, energetyka odnawialna była najważniejszym
    źródłem energii w niemieckim miksie energetycznym."

    http://gramwzielone.pl/trendy/14122/enegiewende-dzia
    la-oze-najwazniejszym-zrodlem-energii-w-niemczech

    Udział OZE w konsumpcji energii w Niemczech w 2014 r. wyniósł 27,3%, a
    zielona energetyka zastąpiła w tym względzie węgiel brunatny.

    Najwięcej energii z OZE w ubiegłym roku Niemcy wyprodukowali z wiatru
    - 52,4 TWh (8,6% w niemieckim miksie energetycznym), z biomasy i
    odpadów - 48,9 TWh (8%), a następnie z fotowoltaiki - 35,2 TWh (5,8%)
    i hydroenergii - 20,9 TWh (3,4%)

    Udział pozostałych źródeł w niemieckim miksie energetycznym w 2014 r.
    wyniósł - węgiel brunatny - 25,6%, węgiel kamienny - 18%, atom -
    15,9%, gaz - 9,6%, ropa - 0,8%, pozostałe - 4,3%"

    "Najwięcej energii niemieckie elektrownie fotowoltaiczne produkowały 6
    czerwca 2014 r. (24 GW), a niecały miesiąc wcześniej - 11 maja 2014 r.
    - źródła OZE zaspokoiły 80% zapotrzebowania na energię naszych
    zachodnich sąsiadów.
    Z kolei rekord produkcji energii z wiatru (35 GW) padł niecały miesiąc
    temu - 12 grudnia br. "

    Nawiasem mowiac - przy jakims poprzednim silnym wietrze - cena pradu
    na gieldzie energii zrobila sie ujemna.

    No, moze jednak da sie robic prad ekologicznie i nasze prawnuki nie
    beda skazane na powrot do sredniowiecza :-)

    J.