    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Więcej światła na panelu PV -> więcej wody ze studni.
    Date: Mon, 1 Jun 2020 17:02:49 +0200

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-06-01 o 13:54, A S pisze:

    >Ja bym zostawił w takim razie ze względu na ochronę pomp obecny układ
    >z akumulatorem

    Moze sie przydac do rozruchu ... czy do jakis krotkich przerw.

    >i kombinował z załączaniem pomp w zależności od jakiegoś parametru w
    >układzie.
    >Wydaje się, że sterownik i soft robią się całkiem proste.
    >Tylko co podawać na wejście sterujące żeby układ dobrze pracował i
    >był stabilny (nie wpadł w relaksacje)?
    >Prąd czy napięcie ładowania akumulatora?

    Nie chcesz go ladowac ... jak sie juz naladuje.

    Tak czy inaczej - trzeba dobierac ilosc pomp pracujacych.

    Z aku kwasowym - zaleznosc podstawowa w miare prosta - jak napiecie za
    duze - wlaczamy kolejna pompe.
    Jak za male - wylaczamy.
    tylko czule to musi byc, i zabezpieczone przed oscylacjami.

    Bo drugi krok - mierzyc prad ladowania, prad pobierany przez pompy, i
    dobierac tak, aby byly rowne.
    Ale napiecia i tak trzeba pilnowac.

    Do tego byc moze jakas przetwornica, aby panel pracowal w optymalnym
    punkcie ... i odcinajaca/zmniejszaca prad, jak mocy za duzo.

    >Napięcie lub prąd z panela?
    >Chwilowy stopień nasłonecznienia z jakiegoś sensora arduino? (o to mi
    >się podoba)

    Chwilowy stopien to najprosciej z panela :-)

    J.