    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wiercenie w trudnej stali
    Date: Sun, 10 Oct 2010 18:48:58 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Niestety sama śruba urwała się około milimetra w głąb otworu, w dodatku
    > to taki szajsmetal że pęka dalej. Bo pierwsza próba to było wbicie w tą
    > śrubę przecinaka i wykręcenia tego śrubokrętem. No i metal pękał dalej
    > zamiast się wykręcać.
    >
    > Sam wykrętak pękł też jakieś 2mm wgłąb, więc przyspawać cokolwiek będzie
    > bardzo ciężko ze względu na brak miejsca i na to, że przyspawanie pewnie
    > niewiele tu pomoże, bo urwie się śruba znowu 1mm dalej.
    >
    > Zrobiłem jeszcze próbę wiercenia jakimś lepszym wiertłem do stali
    > nierdzewnej i hartowanej, ale nic nie idzie...

    I nie pójdzie. Nie masz szansy. W zasadzie nie miałeś szansy jak użyłeś tego
    czegoś do wykręcania. Ten wynalazek zwyczajnie nie działa przy zapieczonych
    śrubach. Jest do tego ze jak zetnie się śruba którą dało by się odkręcić kluczem
    to tym czymś się wykręci. Przy zapieczonych nie działa, nie może działać.
    Wiercisz otwór w śrubie. Wkręcasz w niego coś z gwintem na dodatek o smukłym
    stożku. Rozpychasz ten materiał co został ze śruby. Nie dość że zapieczone to
    jeszcze mechanicznie zakleszczone. Im mocniej jest wkręcony wykrętak tym mocniej
    jest zaciśnięte. Jak to jakiś ważny i niepowtarzalny element to elektrodrążarka
    Ci została.