  • 11. Data: 2007-10-27 17:47:07
    Temat: Re: Wimax z Netii
    Od: patt <pawel@no_spam.rohde.poznan.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Tak skonfigurowałeś coś, nawet nie wiedząc w jakim celu?

    Wiedząc, niemniej było to lat temu 3. Niemniej twierdzenie że MTU!=1500
    to proszenie się o problemy uważam za nieprawdziwe.
    Przypominam sobie jak kiedyś miałem SDI, w którym to MTU było coś koło
    500 i też internet działał.
    Mogę powiedzieć inaczej - administracja dowolną siecią, bez wiedzy co
    się robi to proszenie się o problemy, łącznie z "autoryzacją mac".

    pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2007-10-28 12:51:33
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    patt <pawel@no_spam.rohde.poznan.pl> wrote:

    > Wiedząc, niemniej było to lat temu 3. Niemniej twierdzenie że MTU!=1500
    > to proszenie się o problemy uważam za nieprawdziwe.

    A za co uważasz? Za podnoszenie jakości usługi? IMO szkoda CPU routera
    na generowanie tysięcy dodatkowych komunikatów ICMP, które na dodatek
    są typowo ratelimitowe.

    > Przypominam sobie jak kiedyś miałem SDI, w którym to MTU było coś koło
    > 500 i też internet działał.

    AFAIR na SDI miałeś jednak MTU 1500. BTW: 500 to dość mało...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 13. Data: 2007-10-29 10:49:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 27.10.2007 patt <pawel@no_spam.rohde.poznan.pl> napisał/a:
    > Przypominam sobie jak kiedyś miałem SDI, w którym to MTU było coś koło
    > 500 i też internet działał.

    Na SDI bylo 1500, chyba ze sam obnizyles.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 14. Data: 2007-10-30 08:12:48
    Od: Mario <f...@o...no_spam.pl>

    radar pisze:
    > Witajcie, czy ktos z was ma Wimaxa z Netii (2000/512) ? Jak to sie
    > sprawuje (stabilnosc, pingi) ? Czy porownywalnie z DSL'em ? W ofercie
    > "dla domu" jest z dynamicznym IP i zakonczone ethernetem. Da sie to
    > uruchomisc na Linuxie (czy to normalne pppoE ?).
    >
    > pozdrawiam
    > r.

    Dyskusja poszla niestety w zupelnie innym kierunku, wiec przypomne moze
    pytanie pierwotne - czy ktos z Was uzywal Netiowego Wimaxa i moze
    powiedziec, jak to wyglada w praktyce (w kwestii stabilnosci, czasow
    itd...) ?

    Podlaczam sie do pytania, bo i dla mnie jest to temat interesujacy.

    Pozdrawiam,
    Mario

  • 15. Data: 2007-10-30 09:01:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 30.10.2007 Mario <f...@o...no_spam.pl> napisał/a:
> [...]
    > pytanie pierwotne - czy ktos z Was uzywal Netiowego Wimaxa i moze
    > powiedziec, jak to wyglada w praktyce (w kwestii stabilnosci, czasow

    Ja uzywalem raptem przez pare godzin - zauwazylem, ze na nieobciazonym
    laczu 1 Mbit/s pingi wahaja sie od 70 ms do 150 ms. Oczywiscie PPPoE,
    a pierwszy hop to BRAS w Warszawie. O stabilnosci nic nie moge powiedziec,
    chociaz wlasciciel twierdzil, ze nie bylo jeszcze ani jednej awarii.

    Natomiast telefon zainstalowany na tym samym Wimaxie podobno czesto odmawia
    posluszenstwa - dzwoniacy na ten numer slysza komunikat o niedostepnosci
    abonenta.

  • 16. Data: 2007-10-30 10:06:30
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Mario pisze:

> [...]
    > itd...) ?
    >
    > Podlaczam sie do pytania, bo i dla mnie jest to temat interesujacy.

    Nie wiem jak Netiowy, bo po krotkich przygodach mam juz dosc tej firmy
    ogolnie.

    Ale z wimaxa korzysta jakotako w Krakowie moja byla firma, maja 2 Mb/s
    od CDP i sa zadowoleni (W porownaniu do iDSL).
    Lata po tym ipsec, dostep do internetu i nie slyszalem zeby mieli problemy.

    Ale jak to w Netii wyglada via obsluga Ericsson to nie wiem.

    D.

    CDP ma Winmax tylko w Krakowie i Lublinie.

  • 17. Data: 2007-11-01 21:42:08
    Od: patt <pawel@no_spam.rohde.poznan.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > A za co uważasz? Za podnoszenie jakości usługi? IMO szkoda CPU routera
    > na generowanie tysięcy dodatkowych komunikatów ICMP, które na dodatek
    > są typowo ratelimitowe.

    Dobra może faktycznie od 3 lat sprzedaję chujowy internet.
    Mam to w dupie, PPPoE zapewnia mi bezpieczeństwo mojej sieci, żaden
    użytkownik mi nie wydzwnia, że ma konflikty adresów ip, nie ma problemu
    że on nie zna ustawień sieci (bo ma programik), nie ma problemu jak ja
    coś chcę zmienić (bo zrywam sesję i nowa ma już nowy adres ip).

    Ogólnie ZA jest na tyle dużo do tych PRZECIW, że naprawdę nie wiem czemu
    się tak mocno emocjonalnie podchodzisz do tej sprwy. PPPoE jest dla
    ciebie be? Fine, koniec kropka.

    Nie spotkałem się ze źle chodzącymi usługami, najwyżej ich implementacja
    była kulawa bo autor nie uwzględnił czegośtam (mógbym wymienić kilka
    przykładów)

    --
    Paweł Rohde