  • Data: 2019-04-22 13:26:51
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2019 o 07:35, Bogobo pisze:

    > Ten z drugiego pasa nie zmienił pasa po wjeździe na rondo,
    > jechał nadal tym samym pasem; jechał drugim pasem i na rondzie
    > nadal poruszał się drugim pasem. Ten z pierwszego pasa zmienił pas
    > i wymusił pierwszeństwo.

    Ciekawa interprestacjia i nie mówie, ze bezpodstawna. Natomiast wcale
    nie oczywista - równie dobrze można mówić, że wcześniej był prawy i
    lewy, na rondzie też był lewy i prawy, więc pojawił się dodatkowy
    środkowy. Śliska sprawa - dopóki nie ma linni prowadzącej to w PoRD nie
    ma nigdzie napisane jak numerować pasy. Natomiast zasada prawej ręki w
    przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać dwa pojazdy jest uznaną zasadą.

    Shrek