  • Data: 2019-04-22 13:57:42
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:q9k8dm$ufi$3@node1.news.atman.pl...

    > Ciekawa interprestacjia i nie mówie, ze bezpodstawna. Natomiast wcale nie
    > oczywista - równie dobrze można mówić, że wcześniej był prawy i lewy, na
    > rondzie też był lewy i prawy, więc pojawił się dodatkowy środkowy.

    Nie mógł pojawić się środkowy, pojawił się wewnętrzny lewy.
    PoRD nakazuje jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    więc normalne jest, że dotychczasowe dwa pasy biegną możliwie blisko
    prawej krawędzi jezdni.

    > Natomiast zasada prawej ręki w przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać
    > dwa pojazdy jest uznaną zasadą.
    >
    > Shrek

    Zasada prawej strony dotyczy innej sytuacji, czyli dotyczy drogi o trzech
    pasach ruchu i nie ma tam skrzyżowania,
    a w omawianej sytuacji pojazdy poruszają się drogą o dwóch pasach ruchu
    w tym samym kierunku i wjeżdżają na skrzyżowanie.